رشد ۵۹ درصدی بارگیری جنرال کارگو در بندر خرمشهر

 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بیش از ۷۳۸ هزار و ۴۸۳ تن کالای غیر نفتی از بندر خرمشهر بارگیری شد و این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد یافته است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نورالله اسعدی با اشاره به عمده کالاهای صادراتی از بندر خرمشهر، اظهار داشت: فلزات، مصالح ساختمانی، کالاهای معدنی، محصولات دامی گیاهی، لوازم خانگی، کود،  سموم شیمیایی و مواد غذایی از عمده کالاهایی هستند که از بندر خرمشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی افزود: از این میزان صادرات ۶۳۶ هزار و ۷۰۲ تن مصالح ساختمانی است که توسط ۳۲ هزار و ۷۴۸ دستگاه کامیون صورت گرفته است.

اسعدی در خصوص تردد بیش از ۱۲۲ فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار تن که طی چهارماهه سال جاری به بندر خرمشهر تردد داشته است تصریح کرد: در مقایسه با همین مدت در سال گذشته بندر خرمشهر رشد ۴۲ درصدی را تجربه کرده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص افزایش مسافر بین المللی بندر خرمشهر به کویت تصریح کرد: طی چهار ماهه نخست سال جاری تردد بیش از هفت هزار و ۸۶۳ مسافر در مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشور کویت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۵ درصدی را نشان می دهد.

اسعدی ادامه داد: این میزان مسافر در قالب ۱۵۶ سفر دریایی تردد داشته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد ۵۶ درصدی برخوردار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.