مدیرعامل سازمان بنادر در گفت وگو با سی نیوز عنوان کرد؛ علت غرق شدن کشتی شباهنگ‌به زودی اعلام می شود

 

علت غرق شدن کشتی توسط تمامی بازرسان و کارشناسان دریانوردی بررسی و به زودی اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار سی نیوز، کشتی شباهنگ که حامل حدود هزار تن کاشی صادراتی به مقصد بندر ماخاچکالا روسیه بوده، در نزدیکی سواحل جمهوری آذربایجان ( لنکران)  روز جمعه ۴ مرداد ماه در  دریای خزر حوالی کشور آذربایجان غرق شد.

علت سانحه در دست بررسی است اما به نظر می رسد آبگرفتگی باعث غرق شدن شناور شده است، بنابراین بعد از بازگشت پرسنل کشتی شباهنگ  علت دقیق سانحه مشخص خواهد شد.

خدمه شناور شامل ۲ نفر تبعه هندی وهفت نفر ایرانی بوده اند که توسط بالگردهای اعزامی از مرکز جستجو ونجات کشور آذربایجان نجات داده شده اند.

در همین رابطه محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریا نوردی در گفتگو با خبرنگار سی نیوز  با بیان اینکه  علل و بررسی  غرق شدن کشتی باری شباهنگ در حال بررسی است گفت:  علی رغم آنکه این کشتی در آب های آذربایجان غرق شده اما تمام  علل عوامل رخداد این حادثه توسط بازرسان ایرانی بررسی می شود.

وی ادامه داد : تمامی کارکنان و خدمه این کشتی سالم مانده و شب گذشته به ایران باز میگردند و پس از بازگشت آنها علت غرق شدن بررسی می شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: هیچ تصادم و برخوردی صورت نگرفته و تنها به علت آبگرفتگی حادثه رخ داده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه  آمریکایی ها همواره در تلاش بودنده اند که حمل ونقل  دریایی ایرانی ها را تحت تاثیر تحریم های خود قرار دهند افزود: هیچ وقت این اقدام آنها جواب نداده و به جایی نرسیده است.

مدیر عامل سازمان بنادر تاکید کرد: این اقدام  یک جانبه آمریکایی ها غیر قانونی و یکجانبه بوده و حتی سازمان بین المللی دریا نوردی هم آن را محکوم کرده است.

راستاد تاکید کرد: ایران این اقدامات آمریکا رو همواره مطرح و شکایات خود را به مقامات بین المللی را اعلام کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.