اعتراف معاون وزیر دفاع انگلیس به ناتوانی ناوگان دریایی بریتانیا در خلیج فارس: نمی توانیم همه کشتی ها را اسکورت کنیم

 

معاون وزیر دفاع بریتانیا با بیان اینکه نمی توانیم همه کشتی های خودمان را در خلیج فارس اسکورت کنیم تاکید کرد که باید بودجه ویژه ای برای افزایش توان ناوگان دریایی بریتانیا در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، تبیاس الوود، معاون وزیر دفاع بریتانیا با اعلام این خبر گفت:« لندن از توان کافی برای محافظت از تمام کشتی‌های تجاری خود، برخودار نیست.

وی افزود:« گفت: « مهم ترین مسئولیت ما، اطمینان از یافتن راهکاری برای مسئله‌ای است که اکنون در ارتباط با این کشتی با آن روبرو هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که کشتی‌های تحت پرچم بریتانیا با امنیت در این آب‌ها فعالیت کنند. بعد باید به تصویر گسترده‌تر بنگریم.»

وی با بیان اینکه انگلیس به ادامه حضور در خلیج فارس و اطمینان از باز بودن تنگه هرمز «متعهد» است، در پاسخ به این سؤال که آیا لندن به دنبال تحریم ایران است، گفت: «قصد داریم مجموعه‌ای از گزینه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم… با همکاران و متحدان بین‌المللی خود رایزنی می‌کنیم تا ببینیم باید چه کرد.»

الوود در بخش دیگری از مصاحبه، این اتهام را که لندن در دفاع از نفتکش انگلیسی مرتکب قصور شده است، رد کرد. او با بیان اینکه روزانه سه یا چهار کشتی تجاری انگیسی از تنگه هرمز عبور می‌کنند، گفت: «اینکه تک تک کشتی‌ها اسکورت شوند، غیرممکن است.»

وی افزود: «اگر می‌خواهیم به ایفای نقش در عرصه بین‌المللی ادامه دهیم باید در بخش دفاعی خود، از جمله در نیروی دریایی سلطنتی، بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم. نیروی دریایی سلطنتی ما برای مدیریت منافع ما در سرتاسر جهان، بیش از حد کوچک است.»

همچنین از بریتانیا خبر می رسد که ترزا می، قصد دارد رهبری این تنش ایجاد شده را با دولت به عهده بگیرد و به همین دلیل، درخواست داده تا دولت جلسه ویژه ای در همین خصوص برگزار کند.

نفتکش «استینا ایمپرو» تحت پرچم کشور انگلستان است و ۲۳ نفر خدمه دارد، اظهار داشت: ۱۸ نفر از خدمه این شناور ملیت هندی دارند و پنج نفر خدمه دیگر هم از کشورهای روسیه، فیلیپین و لتونی هستند،‌ البته فرمانده نفتکش، دارای ملیت هندی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.