دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران: نفتکش انگلیسی امنیت زیست محیطی دریا را برهم زده بود

 

پل مه علت توقیف نفتکش انگلیسی را تخطی از اصول دریانوردی و آلودگی زیست محیطی دریا اعلام کرد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود پل مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به ورود کشتی نفتکش انگلیسی به حریم آب‌های ایران در تشریح علت توقیف آن گفت: بر اساس قوانین بین المللی سازمان‌های متناظر دریانوردی حق توقیف کشتی و اعمال قانون را دارند، هر کشتی که اصول ایمنی دریا‌ها را رعایت نکند از جانب تمامی سازمان‌های متناظر از جمله سازمان بنادر ودریانوردی توقیف می شود.

پل مه علت توقیف نفتکش انگلیسی را تخطی از اصول دریانوردی و آلودگی زیست محیطی دریا اعلام کرد و گفت: با دستور سازمان بنادر به  نیروی دریایی سپاه کشتی فوق توقیف شد.

دبیرکل انجمن کشتی رانی و خدمات وابسته ایران تصریح کرد: مرجع حاکمیتی در این حوزه سازمان بنادر و دریانوردی است و انجمن کشتیرانی از موضع‌های سازمان بنادر حمایت‌ صد در صدی می‌کند.

یک فروند نفتکش انگلیسی در مسیر تردد خود در تنگه هرمز با یک فروند کشتی صیادی برخورد کرد و به دلیل بی توجهی به پیام‌های کشتی صیادی طبق روال به درخواست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از سوی نیروی دریایی سپاه برای بررسی به لنگرگاه بندرعباس هدایت شد تا سازمان بنادر و اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابعاد و جوانب این برخورد را بررسی کند.

نفتکش انگلیسی«استنا ایمپرو» با ۲۳ نفر خدمه هم اکنون در لنگرگاه بندرعباس توقیف شده است و تمامی خدمه‌ها هم اکنون در داخل نفتکش قرار دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.