با ورود دو فروند کشتی به طرح بلاک چین؛ آی بی ام و مرسک رسما همکاری خود را آغاز کردند

 

با امضای قرارداد ورود 2 فروند کشتی کانتنیری به طرح بلاک چین، شرکت های آی بی ام و مرسک لاین رسما همکاری خود را در زمینه توسعه این فناوری در حوزه حمل ونقل دریایی آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، آی بی ام در گزارش خود اعلام کرده که طرح بعدی، پوشش شرکت های مدیترانه ای  (MSC)، دومین شرکت بزرگ حمل ونقل کانتینری دریایی و سی.ام.ای سی جی ام (CMA-CGM) به عنوا چهارمین شرکت در رده بندی آلفالاینر خواهد بود.

آی بی ام اعلام کرده است که شرکت های مدیترانه ای و سی.ام.ای سی.جی.ام نیز به دیگر شرکت های تابعه آسیایی اقیانوس آرام افزوده می شوند تا اطلاعات نیمی از شرکت های بزرگ حمل ونقل کانتینری دنیا در این طرح به اشتراک گذاشته شود.

طرح بلاک چین که با عنوان شرکت تردلنز فعالیت می کند همچنین میزبانی اطلاعات 100 مرکز لجستیکی و زنجیره تامین همانند اداره بندرها، مالکان کشتی های کارگو و مواردی از این دست را به عهده دارد.

همکاری آی بی ام و مرسک لاین با امضای تفاهم نامه ای در یک سال گذشته آغاز شده بود و حالا این طرح به مرحله اجرایی رسیده است.

تردلنز در این طرح ابتدا با طرح مشارکت پذیری اطلاعات شرکت هایی نظیر مرسک لاین و مدیترانه ای این ایده را حمایت کرد که شرکت های حمل ونقل دریایی نیازی به رقابت در این زمینه ندارند و مشکلی برای آنها به دلیل در اختیار قرار دادن اطلاعات شان در این سامانه ایجاد نخواهد شد.

در این طرح آی بی ام و مرسک همچنان صاحبان پلت فرم تردلنز هستند. طبیعت یک بلاک چین این است که محیطی را ایجاد کند که دیگر شرکت ها نیز با حضور در آن همکاری داشته باشند. به همین دلیل شرکت های سی.ام ای سی.جی.ام و مدیترانه ای نیز در هیات مشورتی به عنوان بخشی از تعهد مشترک این طرح مشارکت خواهند داشت.

به طور کلی بلاکچین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است. تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شوند و با استفاده از رمزنگاری امکان حذف و دستکاری اطلاعات ثبت شده تقریبا غیرممکن است.

البته بکارگیری این نوع پلت فرم مسائلی را هم در پی داشته که حفظ حریم خصوصی شرکت ها و نگهداری از اطلاعات شان از مهم ترین این موارد به شمار می رود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.