جنگ تجاری چین و آمریکا از امروز شدت گرفت؛ اعمال تعرفه متقابل آغاز شد

 

آمریکا از امروز دریافت تعرفه 25 درصدی از کالاهای چینی که به بنادر این کشور وارد می‌شوند را آغاز کرد. چین هم از بامداد دیروز افزایش تعرفه بر نیمی از 5140 کالای آمریکایی وعده داده شده را آغاز کرد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از رویترز، آمریکا از روز گذشته اعمال افزایش تعرفه و دریافت گمرکی 25 درصدی از کالاهای چینی ورودی به بنادر این کشور را آغاز کرد.

دونالد ترامپ دستور اعمال این افزایش تعرفه از 10 به 25 درصد برای واردات 200 میلیارد دلار کالای چینی را روز 10 می ابلاغ کرد اما برای اجرای آن تا امروز مهلت داده شد تا کشتی‌هایی که پیش از ابلاغ این دستور از چین بارگیری کرده بودند زمان کافی برای رسیدن به بنادر آمریکا داشته باشند و با همان تعرفه 10 درصدی بار خود را تخلیه کنند.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا در روز 15 می اعلام کرد که کشتی‌های حامل کالاهای چینی تا روز 1 ژوئن فرصت دارند بار خود را تخلیه کنند و از امروز اداره گمرک آمریکا رسما اعمال افزایش تعرفه را اجرایی می‌کند.

افزایش این تعرفه ها بر قیمت کالاهای مختلفی برای مصرف کنندگان آمریکایی اثر خواهد گذاشت و از قیمت قطعات کامپیوتر چینی گرفته تا مبلمان، جاروبرقی و لوازم روشنایی تولیدی چین در آمریکا افزایش خواهد یافت.

چین هم اعمال تعرفه بر واردات نیمی از 60 میلیارد دلار کالای آمریکایی که پیشتر برای تلافی اقدامات آمریکا گفته بود که بر آنها افزایش تعرفه اعمال می‌کند، را از امروز آغاز کرد.

چین پیشتر بر 5140 قلم کالای آمریکایی تعرفه اعمال کرده بود که قرار است در تلافی اقدامات تجاری آمریکا تعرفه وارداتی آنها را به 20 تا 25 درصد افزایش دهد./فارس

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.