ورود ۱.۲ میلیون تن کالای اساسی به کشور؛ ۳۱ فروند کشتی در بنادر در انتظار تخلیه است

 

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه ۱.۲ میلیون تن واردات کالاهای اساسی انجام گرفته است، گفت: ۳۱ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بنادر در انتظار تخلیه هستند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، امروز یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در نشست خبری با بیان این‌که علی‌رغم بی‌مهری‌های آمریکا و برخی کشورها به ایران کالاهای اساسی کشور تأمین است، گفت:‌ در هیچ برهه‌ای تا به این اندازه انبارهای ما از کالاهای اساسی پر نشده بود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان این‌که میزان واردات از ابتدای ۹۸ نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: تنها از ابتدای امسال ۱.۲ تن واردات کالاهای اساسی به کشور انجام شده است.

رشد ۲۸ درصدی واردات کالاهای اساسی

وی با بیان این‌که در دو ماه گذشته واردات کالاهای اساسی ۲۸ درصد رشد داشته است، گفت: مردم از نظر تأمین امنیت غذایی اطمینان خاطر داشته باشند. وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تنها هفته گذشته ۳۱ فروند کشتی‌ حامل کالاهای اساسی در بنادر کشور لنگر انداخته‌اند و محموله آنها در حال تخلیه است.

سیف در عین حال تأکید کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که در حال حاضر به دلیل ورودی کالاهای اساسی به بندر امام خمینی(ره) و تقاضای حمل بالا و ظرفیت محدود ناوگان این مشکل ایجاد شده است.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.