معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد؛ تعامل بسیار نزدیک سازمان بنادر با انجمن کشتیرانی

 

مجمع عمومی سالیانه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با حضور 250 نفر از اعضای این انجمن در هتل ارم تهران برگزار شد. محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز مهمان ویژه این مراسم بود.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به اینکه سال گذشته تعامل بسیار خوبی با انجمن کشتیرانی داشته ایم افزود: با این انجمن جلسات مفصل به صورت فصلی و دوره ای داشته و نتایج این جلسه بسیار مفید بوده به طوری که مشکلات مربوط به بخش بیمه و مالیات شرکت های کشتیرانی  به زودی برطرف می شود.

وی با بیان اینکه مشکلات مربوط به بخش بیمه از حوزه حقوقی برطرف شده و به بخش فنی رسیده است گفت: امیدواریم به طور کامل تا چند وقت آینده حل شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی به دشوار بودن هزینه های نقل و انتقال ارز کشتی های خارجی در چنین شرایطی اقتصادی و تحریمی اشاره کرد و گفت:  هزینه ارزی این کشتی ها  را ۵ درصد در نظر گرفته ایم و این درخواست در جلسات هئیت عامل تصویب شده و امیدواریم در حداقل زمان به مرحله اجرایی برسد.

وی یاد آوری کرد:  اولویت سازمان بنادر سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی است و برای حفظ فعالیت و اشتغال در این بخش می تواند برای سهم خود تعدیل هم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه چرخه بنادر کشور می چرخد افزود: هم اکنون بالاترین حجن ترافیک در جابه جایی کلا صادارت و اردات در بنادر کشور وجود دارد به طوری که در بندر امام خمینی (ره) تمامی اسکله ها و کشتی ها در حال تردد و جابه جایی کانتنر هستند.

وی یاد آوری کرد: بندر شهید رجایی با وجود آنکه هم اکنون در شرایط تحریم قرار دارد و میزان صادرات و واردات آن نسبت به گذشته کاهش یافته اما تمامی اسکه های آن فعال است.

وی گفت: طبق رایزنی های که انجام شد هم اکنون انجمن کشتیرانی به عنوان عضو در تمامی جلسات مربوط به حوزه حمل ونقل شرکت دارد.

وی با اشاره به طرح توسعه ترمینال شماره ۳ کانتنری بندر شهید رجایی گفت: تمامی کارهای اجرایی این بندر در سال جاری در حال انجام است به طوری که در سال گذشته ترمینال کانتینری شماره ۲ تکمیل شد.

وی افزدد:  تا چند ماه آینده ۱۲ دستگاه آرتی جی به ترمنیال کانتنری بندر شهید رجایی اضافه می شود و ما با همکاری بخش خصوصی تمامی سرمایه گذاری ها خود را در بنادر کشور انجام می دهیم همچنین  توجه به پسکرانه های بندری را در دستور کار داریم به طوری که ۲۴۰۰ هکتار از اراضی پس کرانه را در اختیار خدمات لجستیکی اقتصادی قرار داده ایم.

راستاد با اشاره به اینکه در سال گذشته بندر چابهار رشد ۵۰ درصدی داشته است افزود: با اقداماتی که در این بندر در حال انجام است و طرح های توسعه ای که پیش بینی شده آینده خوبی برای آن رقم زده می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.