آخرین وضعیت کشتی حامل مشتقات نفتی ایران در دریای سرخ؛ تمامی کارکنان کشتی سالم هستند

 

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردى در خصوص آخرین وضعیت کشتی حامل مشتقات نفتی ایران در دریای سرخ که دچار آبگرفتگی در ناحیه موتور شده بود، اعلام کرد: این کشتی در حال انتقال به بندر جده است و همه کارکنان آن سالم هستند.

به گزارش سی نیوز، هادی حق‌شناس در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به آخرین وضعیت کشتی VLCC حامل مشتقات نفتی ایران در دریای سرخ که قرار بود از کانال سوئز عبور کند، اظهار کرد: این کشتی روز سه شنبه هفته جاری در ۷۰ مایلی بندر جده دچار آب گرفتگی در ناحیه موتور شد و علی رغم تلاش های صورت گرفته، کارکنان کشتی موفق نشدند از آب گرفتگی موتورخانه آن ممانعت بعمل آورند.

وی ادامه داد: به همین دلیل از سوی فرمانده کشتی وضعیت اضطرار اعلام شد و با توجه به این که کشتی در نزدیکی بندر جده عربستان قرار داشت، دو یدکش به کمک این کشتی آمدند و در حال انتقال آن به بندر جده هستند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تمام کارکنان کشتی سالم هستند، گفت: به محض انتقال کشتی مذکور به بندر جده عملیات فنی برای نقص یابی موتور کشتی آغاز می شود.

به گفته حق شناس، امدادرسانی صورت گرفته از سوی بندر جده به صورت عرف از سوی بنادر دنیا در حالت اضطرار کشتی ها مدنظر قرار می‌گیرد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.