در نشست سفیر هند در ایران با مدیرعامل سازمان بنادر مطرح شد؛ تشریح همکاری های ایران و هند در تجهیز بندر چابهار

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست مشترک با سفیر هند، بر لزوم توسعه ارتباط منسجم ایران و هند در پروژه تجهیز بندرچابهار تاکید کرد و گفت: نیازمند بکارگیری تجهیزات ضروری در این بندر؛ نظیر گنتری کرین ها برای جابجایی کالا هستیم.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد؛مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ملاقات با گادام دارمندرا؛ سفیر جدید هند در ایران، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای همکاری بین ایران و هندوستان به منظور بهره برداری از بندرچابهار و روند تجهیز این بندر توسط شرکت IPGL هند از دسامبر سال گذشته میلادی در بندر چابهار ، ارائه کرد.

وی تاکید کرد: ارتباط منسجم بین طرف هندی و ایرانی برای تداوم بهره برداری از پروژه چابهار بسیار ضروری است.

راستاد ادامه داد: در سفر وزیر امور خارجه ایران به هند مسائل مربوط به قرارداد چابهار در نشست با مقامات هندی مطرح و توافق بر این شد که دو طرف تمام تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به روند بهره برداری از این پروژه داشته باشند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص آخرین وضعیت بندرچابهار نیز، عنوان کرد: بندرچابهار یکی از نقاط استراتژیک کشور با پتانسیل بالا برای خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا محسوب می شود و به همین دلیل نیازمند بکارگیری تجهیزات ضروری در این بندر نظیر گنتری کرین ها برای جابجایی کالا هستیم.

راستاد افزود: امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته تجهیز این بندر توسط شرکت IPGL در اسرع وقت انجام شود تا مزیت های رقابتی بندر چابهار در منطقه حفظ شود و سهم بیشتری از حمل و نقل دریایی در منطقه را به خود اختصاص دهد.

گادام دارمندرا؛ سفیر هند در ایران نیز ضمن ابراز امیدواری از گسترش همکاری و تسریع روند پیشرفت پروژه چابهار، گفت: چابهار سمبل بلوغ روابط و تعملات ایران و هندوستان است و در این باب طرف هندی خود را در انجام تعهداتش برای نتیجه بخش بودن پروژه و بهره برداری از آن در چابهار مسئول می داند.

وی ادامه داد: در حال حاضر موضوع همکاری ایران و هند تنها محدود به بندر چابهار نیست، بلکه بندر چابهار ارتباط با افغانستان و کشورهای آسیای میانه را نیز شامل می شود و از این حیث اهمیت بسیار بالایی برای طرفین دارد.

دارمندرا با اشاره به  برخی از بندهای قرارداد اصلی پروژه چابهار، پیشنهاد برگزاری نشست های تخصصی با حضور نمایندگان سفارت هند و نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی را مطرح و اظهار کرد: خواستار تدوین یک نقشه راه مشخص برای رسیدگی هرچه بیشتر به روند همکاری پروژه چابهار هستیم.

محمد راستاد ضمن استقبال از پیشنهاد ارائه شده از سوی سفیر هند در ایران، ابراز امیدواری کرد روند تعاملات ایران و هند در زمینه دریایی و بندری بهبود یابد و سرعت همکاری ها در این زمینه بیشتر شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.