رویترز گزارش می دهد؛ کاهش ضربان کشتیرانی با کندی تجارت جهانی

 

واردات بنادر آمریکا که بخش قابل توجهی از آنها به واسطه فعالیت و تعامل با شرکت هایی نظیر دی.اچ.ال آلمان، یونایتد پارسل، فدکس و دیگر شرکت های حمل ونقلی است در ماه های نخست سال جاری و پس از ژانویه کاهش یافته است. این موضوع زنگ خطری را به صدا درآورده که از کاهش فعالیت های تجاری خبر می دهد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، در ماه های پایانی سال گذشته، بسیاری از تجار و مشتریان محصولات خارجی از جمله پوشاک، قطعات خودرو، مواد شیمیایی و مبلمان به منظور فرار از وضع مالیات واردات و تعرفه بالا توانستند مایجتاج خود را از چین وارد کرده و از بنادر ترخیص کنند.

اما در ماه فوریه و پس از فروکش کردن سفارشات خرید، میزان فعالیت بنادر غربی آمریکا طبق گزارش موسسه پانجیوا به میزان 4.5 درصد کاهش یافته است. این میزان کاهش در طول دو سال اخیر بی سابقه بوده و نشان از آن دارد که تعیین سیاست ها تا چه اندازه می تواند روی تجارت جهانی تاثیرگذار باشد.

همچنین شرکت سوئیسی  Kuehne und Nagel که یکی از بزرگ ترین شرکت های حمل ونقلی اقیانوسی به شمار می رود در ماه فوریه میزان واردات خود به آمریکا را 9.3 درصد کاهش داد. ضمن اینکه حجم واردات از سوی شرکت DHL نیز به میزان 8.6 درصد کاهش یافته است.

حجم بار یو.پی.اس نیز در همین دوره 16.3 درصد تنزل نشان می دهد. فدکس نیز در همین ماه های اخیر با کاهش ارسال بسته هایش به سوی بنادر آمریکا به میزان 14.6 درصد مواجه بوده است.

در کل، میزان واردات از کشور چین در ماه فوریه سال جاری 9.9 درصد کاهش یافته که به گفته کارشناسان، این بخشی از عقب نشینی ناگریز جنگ تجاری میان دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان یعنی چین و آمریکا محسوب می شود.

دیوید راس، تحلیلگر گروه آنالیز استیفل در این خصوص می گوید:«اگرچه میزان واردات در بنادر آمریکا کاهش یافته، اما هنوز نمی توان با قطعیت این موضوع را یک تلنگر  جدی تلقی کرد. اما کریس راجرز، تحلیلگر پانجیوا در این خصوص اظهار کرد:« اطلاعات اخیر نشان می دهد که کاهش سریع و گسترده در تجارت جهانی رخ داده که شامل کاهش فعالیت های تجاری اروپا، کره جنوبی و ژاپن نیز می شود.»

به گفته راجرز، کاهش 4.6 درصدی واردات از اروپا در محصولاتی همچون قطعات خودرو و مبلمان به خوبی روی مدل های اخیر تاثیر گذاشته و تصویر مصرف کنندگان را تغییر داده است. دی.اچ.ال نیز در بیانیه ای رسمی اعلام کرده که میزان کاهش واردات کالاهایی همچون محصولات مصرفی، مواد خام و صنعتی در آمریکا طی سه ماه آینده به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت و همین مسئله، می تواند فعالیت بنادر آمریکا را تحت تاثیر قرار بدهد.

جان هاپر، مشاور در حوزه زنجیره تامین می گوید:«چشم انداز واردات در دیگر ماه های سال 2019 چندان روشن به نظر نمی رسد و انتظار می رود که مصرف کنندگان بخواهند از موجودی انبارها برای تامین نیازهایشان استفاده کنند و سفارش جدیدی به دلیل بالا بودن نرخ تعرفه ها نداشته باشند.»

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.