پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی سفرهای دریایی در نوروز ۹۸

 

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای عید امسال ۵۸ فروند شناور پیشرفته مسافر دریایی با ۷ هزار و ۷۰۴ صندلی،آماده خدمات رسانی به هموطنان گرامی است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس نژاد در گفت و گو با شبکه خبر با موضوع سفرهای نوروزی ۹۸ ، از فراهم بودن تسهیلات و امکانات سازمان بنادر و دریانوردی جهت سفر ها و گردشگری دریایی در پایانه های بندری استان های خوزستان ، هرمزگان ، بوشهر و همچنین گردشگری دریایی در استان های شمال کشور خبر داد.

وی با اشاره به آمادگی پایانه های مسافرت دریایی در استان هرمزگان، گفت: در هرمزگان که عمده سفر ها و گردشگری های دریایی صورت می گیرد، از بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز ؛ از لنگه به کیش ؛ از قشم به پل ، لافت و ابوموسی و از قشم به هرمز و لارک ، آماده پذیرش و ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستیم.

به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر، از دو مبدا بندر شهید باهنر به امارات و از بندر لنگه به دبی ، امکان سفرهای بین‌المللی نیز فراهم است.

این کارشناس دریایی با اعلام ” امکان سفر دریایی از گناوه به بوشهر و از گناوه به جزیره خارک “، گفت: از پایانه بین المللی و مجهز خرمشهر، سفر دریایی به کویت صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال ، ۵۸ فروند شناور مجهز و پیشرفته دریایی با ۷ هزار و ۷۰۴ صندلی، آماده خدمات دهی به هموطنان گرامی است، خاطر نشان کرد: در تعطیلات عید امسال، همچنین، ۷۶ فروند شناور با قابلیت حمل همزمان خودرو و سرنشیان نیز آماده سرویس دهی است.

به گفته عباس نژاد، از طریق شناورهای با قابلیت حمل خودرو و مسافر ، ۲۱۰۰ خودرو و ۱۱ هزار و ۹۲۰ مسافر جابه جا می شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه بلیت فروشی سفر های دریایی در ۱۴ نقطه به صورت الکترونیکی ، در ۹ نقطه به صورت فروش اینترنتی و در سایر نقاط به صورت دستی انحام می شود، افزود: در کلیه پایانه های بندری مسافری ، مسئولان دریایی با تشکیل ستاد نظارتی حضور دارند و به صورت ۲۴ ساعته به تمام مسائل و مشکلات احتمالی رسیدگی می کنند.

وی تاکید کرد: ستاد نظارتی سازمان بنادر برای سفرهای دریایی موظف است به ” انجام ایمن سفرهای دریایی ” نظارت جدی داشته باشد.

عباس نژاد با “پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی مسافر دریایی در ایام تعطیلات نوروز ۹۸ “، گفت : سال گذشته در ایام عید بیش از ۷ میلیون مسافر و گردشگر دریایی از پایانه های بندری جا به جا شده اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.