عزم جدی دولت برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر؛ افزایش ظرفیت بندر انزلی با بهره برداری از ۳ پست اسکله جدید

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از اقدامات جدی که در بنادر در دست انجام است سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد کسب و کارهایی است که به توسعه فعالیت ترانزیت کمک می کند

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد اسلامی در مراسم افتتاح همزمان پروژه های راه و زیر ساختی استان گیلان که به صورت ویدیو کنفرانس و با دستور رییس جمهوری انجام شد، اظهار داشت: یکی از اقدامات جدی که در بنادر در دست انجام است سرمایه گذاری  بخش خصوصی برای ایجاد کسب و کارهایی است که به توسعه  فعالیت ترانزیت کمک می کند و سهم قابل ملاحظه ای در اقتصاد دارد.

وی گفت: نکته  مهم در حال حاضر ایجاد اشتغال  و تحرک چیدمان اقتصادی کشور است چرا که ما در یک جنگ اقتصادی بسر می بریم .

اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان کشور بر این امر اذعان دارند که نمی توانند از طریق جنگ نظامی و یا سایبری بر ملت ایران چیره شوند، تصریح کرد: آنان با جنگ اقتصادی در صدد فشار بر ایران هستند و به بیان خود در اولین قدم توانسته اند از ارزش پول ملی ما بکاهند و به دنبال اهداف دیگری هستند .

وی ادامه داد: خوشبختانه با آگاهی مردم و تدبیر مسوولان و نگاه ژرف و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری کاروان انقلاب به گونه ای هدایت شده است که نقشه های دشمنان نتوانسته اثربخشی داشته باشد اما راه مقابله با شرایطی که پیش آورده اند این است که بتوانیم به تولید و پایدار سازی تولید و اشتغال اهمیت بیشتری دهیم و روند کاهنده ارزش پول ملی را مهار کنیم.

اسلامی اذعان داشت: هیچ چیزی به جز  تولید و ارزش افزوده  آن نمی تواند به ما کمک کند که پول ملی خود را تقویت کنیم .

وی اضافه کرد: مهمترین دستور کار وزارت راه و شهرسازی انجام پروژه های عمرانی و ساختمانی است  که باید به یک  سمت فعال هدایت کنیم با اعتبارات دولتی که محدود است  نمی توانیم به این مهم دست پیدا کنیم و باید از بخش خصوصی بهره گیری کنیم.

اسلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی  در بنادر، شبکه ریلی ، حمل و نقل جاده ای و در بخش فرودگاهی استفاده کنیم، متذکر شد: جریان سازی برای تولید مسکن جزو برنامه های اساسی وزارت راه و شهرسازی است که در رویکرد جدید مسکن مهر باقیمانده را تکمیل کنیم و به عرضه  مسکن برای جامعه هدف کمک کنیم.

وی ادامه داد: پروژه راه آهن قزوین- رشت که با حضور رییس جمهوری و مهمانان داخلی و خارجی افتتاح شد یکی از آرزوهای دیرینه  مردم و وعده های دولت تدبیر و امید بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تکمیل آزاد راه قزوین رشت و ۸,۵ کیلومتری باقیمانده در لاین راست آزاد راه که عملیات اجرایی آن آغاز و تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد.

اسلامی با بیان اینکه در بندر انزلی سه پروژه مهم به بهره برداری رسید، عنوان کرد: نخستین پروژه سرمایه گذاری است که بندر برای توسعه اسکله انجام داده که سه پست اسکله در اینجا ایجاد شده، ده پست اسکله وجود داشته که تعداد پست های این بندر به ۱۳ پست افزایش پیدا می کند و ظرفیت این بندر را به ۱۳,۵ میلیون تن در سال افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه پروژه  کنار گذر شهرستان لنگرود با ۵۰ میلیارد تومان هزینه نیز به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: کنار گذر پره سر نیز یکی از ضروریت ها برای اتصال جاده ترانزیتی بوده که به بهره برداری رسید.

حسن روحانی نیز در آیین افتتاح همزمان پروژه های عمرانی انزلی به صورت ویدیو کنفرانس عنوان کرد: تکمیل ۸,۵ کیلومتر باقیمانده از آزاد راه رشت-قزوین برای همه  مردم مهم است که در زمان تعطیلات و پیک مسافرت بسیار حایز اهمیت است چون کامل نبودن این مسیر از آزاد راه موجب اتلاف وقت مردم می شود .

وی افزود: تکمیل این پروژه کار بسیار سخت و پر هزینه ای است اما نیازمند تلاش همه  دست اندرکاران است و نفع اتمام این پروژه شامل حال تمام مردم می شود و فقط مختص گیلانی ها نیست.

رییس جمهور ادامه داد: همه این پروژه ها برای رفاه مردم اهمیت دارد و امیدوارم که برای مردم استان گیلان پربرکت باشد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.