در بندر روتردام هلند صورت گرفت؛ اولین سوخت رسانی به کشتی کانتینری با سوخت LNG

 

اولین کشتی کانتینری با سوخت LNG توانست با موفقیت سوخت خود را از یک کشتی حامل این نوع سوخت دریافت کند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، کشتی کانتینری نورد اولین سوخت LNG خود را در بندر روتردام از یک کشتی دیگر دریافت کرد. این کشتی کانیتنری در مرحله اول 240 تن از این نوع سوخت دریایی را از شرکت شل دریافت کرد.

خط کشتیرانی نورد اعلام کرده که اجرای این پروژه توانست این طرح را به اثبات برساند که انجام سوخت رسانی در حین جابجایی کالا یا تخلیه و بارگیری توسط کشتی های کانتینری نیز امکان پذیر است. میزان سوخت رسانی برای هر بار نیز برای طی مسافتی معادل بندر روتردام تا بندر سن پترزبورگ کافی خواهد بود.

طاهر فاروغی، مدیرعامل شرکت سوخت رسانی  LNG شل در این رابطه گفت:« عملیات سوخت رسانی به این شیوه کاملا ایمن بوده و ما امیدواریم کشتی ها در مدت زمانی که کانتینرها را تخلیه و یا بارگیری می کنند عملیات سوخت رسانی را نیز انجام بدهیم.

کشتی کانتینری 1400 TEU کانتینری، یکی از چهار فروند کشتی در این کلاس است که قابلیت استفاده از سوخت LNG را داراست. این کشتی معمولا در بخش اروپایی و بالتیک مورد استفاده قرار می گیرد.

این یکی از مجموعه کشتی هایی است که اکنون تحت مدیریت شرکت CMA CGM  قرار دارد. این کشتی به همراه 9 فروند کشتی 22000 TEU کانتینری که جزو سفارشات ساخت آن محسوب می شود قابلیت استفاده از سوخت LNG را داراست.

قوانین جدید آیمو و کاهش میزان سولفور سوخت باعث شده تا شرکت های کشتیرانی از هم اکنون به سمت استفاده از سوخت های پاک نظیر LNG بروند و آن را جایگزین شیوه های قدیمی تر سازند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.