عضو اتاق بازرگانی ترکمنستان عنوان کرد: ترکمنستان بدنبال صادرات کالا از چابهار است / برنامه ریزی برای صادرات محموله های ۱۲۰هزار تنی

 

عضو اتاق بازرگانی ترکمنستان به همراه هیاتی از شرکت های فعال در زمینه صادرات و واردات کالا، از زیر ساخت ها و تجهیزات بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کرد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر ودریانوردی، کریم اکمامدوف در حاشیه بازدید از بندر چابهار، اظهار داشت: بندر شهید بهشتی فرصت و پتانسیل بالای برای سرمایه گذاری دارد. چابهار از سالیان دور مورد توجه کشور ترکمنستان بوده، نگاه ما ارسال کالا به اقصی نقاط دنیا از این منطقه است.

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم که زیرساخت های ایجاد شده در بندر چابهار فرصت بی نظیری برای ایفای نقش کشورهای آسیای میانه خصوصا کشور ترکمنستان در معادلات تجاری با کشورها ایجاد کرده است و در گام نخست در حال برنامه ریزی برای صادرات محموله های ۱۲۰هزار تنی از طریق بندر چابهار هستیم.

آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان  هم در دیدار با عضو اتاق بازرگانی ترکمنستان ضمن معرفی امکانات و زیرساخت های ایجاد شده در بندر؛ خاطر نشان کرد: استراتژی ساخت و توسعه بندر چابهار، اتصال کشورهای همسایه خصوصا کشورهای CIS و افغانستان به آبهای آزاد است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت های ترانزیتی از طریق بندر چابهار طی ۴ ماه گذشته تاکید کرد: آمادگی لازم برای جذب سرمایه گذاران کشور ترکمنستان جهت سرمایه گذاری در پروژه ساخت انبار سیلو و کارخانه های فرآوری کالا وجود دارد.

شایان ذکر است با توجه به محدودیت های کشورهای CIS و افغانستان در دسترسی به آبهای آزاد؛ ترانزیت کالا از بندر چابهار از نظر زمان و هزینه به صرفه خواهد بود بطوری که در چهار ماه گذشته ۴ هزار و ۷۲۰ دستگاه کانتینر پر به وزن ۱۱۰ هزارتن از طریق بندر چابهار به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.