با همکاری MOL ژاپن؛ بندر جدید هایفونگ به بهره برداری رسید

 

عملیات ساخت بندر جدید هایفونگ که نقش دروازه بین المللی ایفا می کند در شمال ویتنام و به کمک Mitsui O.S.K Lines ژاپن به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز و به نقل از سایت ان.اچ.کی ژاپن، این بندر جدید می تواند امکان پهلوگیری کشتی های بزرگ را نیز فراهم سازد. بندر جدید شمالی با بودجه 1.3 میلیارد دلاری ساخته شده است. 80 درصد هزینه ساخت این بندر توسط ژاپنی ها تامین شده و به همین دلیل، آنها در اپراتوری این بندر سهیم خواهند بود.

انگوین شین فوک، نخست وزیر ویتنام از ژاپن به خاطر حمایت های مالی و سرمایه گذاری در این بندر جدید قدردانی کرد و گفت: امیدوارم این بندر بتواند به طور موثر برای توسعه منطقه از جهات مختلف ایفای نقش کند.

تا پیش از این، در بخش شمالی ویتنام هیچ بندری که امکان پهلو گرفتن کشتی های بزرگ را داشته باشد وجود نداشت. به همین دلیل، برای ارسال کانتینرها به اروپا و یا آمریکا باید آنها را به بنادر سنگاپور و هنگ کنگ می فرستادند تا از طریق  کشتی های بزرگ به مقصد بعدی انتقال پیدا کنند.

عمق 14 متری این بندر امکان پهلوگیری کشتی های بزرگ تر را نیز خواهد داد. به همین دلیل انتظار می رود که با افتتاح ترمینال کانتینری، هزینه های واردات و صادرات در ویتنام با بهره برداری از این بندر کاهش محسوسی داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.