نگاهی به تیتر یک روزنامه های مهم دنیا؛ بدعهدی آمریکا با خروج از برجام!

 

دونالد ترامپ شب گذشته اعلام کرد که از توافق هسته ای با ایران خارج می شود و تحریم های هسته ای را نیز دوباره باز می گرداند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، رییس‌جمهور آمریکا بعد از پایان سخنان خود در کاخ سفید با بیان این که آمریکا از برجام خارج می‌شود، فرمان اجرایی خروج از برجام را امضا کرد. واکنش های جهانی به این اقدام قابل پیش بینی اما چندان مثبت نبود، به ویژه اینکه دیگر اعضای برجام از خروج آمریکا اظهار تاسف کردند و آن را به نوعی بدعهدی دانستند.

رسانه های بین المللی نیز پس از خروج از آمریکا عکس العمل های متفاوتی داشتند و هر کدام از زاویه دید خود به این اتفاق مهم سیاسی پرداختند. اتفاقی که می تواند تحولاتی را در عرصه اقتصادی کشور از یک سو و کشورهایی که قصد مراوده تجاری با ایران دارند را از سوی دیگر رقم بزند.

روزنامه وال استریت ژورنال: آمریکا از توافق با ایران خارج شد. رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته ای سال 2015 با ایران خارج شد، چرا که آن را توافقی وحشتناک می دانست.

روزنامه فایننشال تایمز: اختلاف و عدم توافق با ایران باعث شد تا آمریکا از توافق هسته ای خارج شود و تحریم ها را بازگرداند.

 

 

روزنامه نیویورک تایمز: ترامپ از توافق هسته ای با ایران که مدت ها تمسخرش می کرد، خارج شد.

 

 

روزنامه هرالد: آمریکا توافق هسته ای را نقض کرد.

 

 

روزنامه ایندیپندنت: ترامپ توافق هسته ای با ایران را پاره کرد. تحریم ها دوباره بارمی گردد. انگلیس، آلمان و فرانسه اظهار تاسف و نگرانی کردند.

 

 

روزنامه تایمز: ترامپ از توافق هسته ای با ایران خارج شد. تهران ممکن است طی هفته های آینده برنامه های هسته ای خود را از سر بگیرد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.