رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی در مراسم درختکاری پروژه خبر داد: افتتاح اولین ترمینال کانتینری گمرکات داخلی کشور کمتر از دو ماه آینده

 

رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در مراسم درختکاری و ایجاد فضای سبز اولین ترمینال کانتینری گمرکات داخلی حضور یافت و از افتتاح این پروژه بزرگ لجستیکی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، امید ملک در خصوص توسعه فضای سبز این پروژه بزرگ اظهار کرد:« مطابق آیین نامه های عمرانی، همه پروژه ها باید نسبت به مسائل محیط زیست توجه ویژه داشته و فضای سبز اختصاصی داشته باشند. این ترمینال هم که به وسعت 5 هکتار به بهره برداری خواهد رسید دارای سهم یک درصدی از فضای سبز است. به همین منظور امروز با حضور مسوولان گمرک و نمایندگان بخش خصوصی 150 اصله درخت سپیدار که با آب وهوای این منطقه سازگاری دارد در محوطه جنوبی ترمینال غرس شد.»

رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی، مدت زمان احداث ترمینال کانتینری را مطلوب عنوان کرد و افزود:« کار عمرانی این پروژه از سال 95 آغاز شده و طی 13 ماه به سرانجام رسیده است. تاکنون 5 ونیم میلیارد تومان بابت آماده سازی و 2 میلیون دلار نیز بابت خرید ماشین آلات مخصوص هزینه شده که همگی با مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته است. البته زمین این ترمینال متعلق به انبارهای عمومی است و بخش خصوصی نیز با تعاملاتی که داشته این امکان را به وجود آورده تا ظرفیت جدیدی برای لجستیک کشور به وجود بیاید.»

ملک تسریع در بخش حمل ونقل و لجستیک را یکی از مهم ترین اهداف احداث این ترمینال مهم دانست و خاطرنشان کرد:« قصد ما برای احداث این ترمینال، احیای گمرکات داخل کشور بوده  تا چرخه کانتینر در این مکان به پایان نرسد. در حال حاضر، وقتی کانتنیر با حضور صاحب کالا ترخیص می شود، او موظف است تا کانتینر خالی را به بندر تحویل بدهد. اما با ایجاد این ترمینال، امکان استفاده از همان کانتینر به منظور صادرات کالای دیگر امکان پذیر است تا آن چرخه تکمیل شود.»

رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی توجه و حمایت از محیط زیست را یکی دیگر از  اهداف این پروژه لجستیکی برشمرد و تصریح کرد: « علاوه بر ایجاد فضای سبز در محوطه ترمینال، تمام توان و توشه خود را صرف کرده ایم تا حمل ونقل کانتینر را به واسطه ریل احیا کنیم. چرا که حمل ونقل ریلی به دلیل کاهش مصرف سوخت کمک شایانی به حفظ محیط زیست خواهد کرد. هم اکنون ریل داخل گمرک وجود دارد و فاصله آن تا ترمینال حدود 800 متر است. به دنبال آن هستیم تا با همکاری شرکت راه آهن تهران بتوانیم ریل را داخل ترمینال بیاوریم و از مواهب بزرگ آن بهره مند شویم.»

وی در خصوص زمان بهره برداری این پروژه بزرگ گفت: «پایانه در حال حاضر به سامانه ها و تجهیزات لازم وصل شده که اینها به مکانیزه شدن تمام امور و تسریع در همه بخش ها کمک خواهند کرد. امیدواریم که این پروژه حداکثر تا دو ماه آینده به بهره برداری برسد.»

گزارش تصویری:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.