رئیس سازمان بنادر قطر عنوان کرد: ایران اولویت اول در همکاری های مشترک تجاری و دریایی

 

رئیس سازمان بنادر قطر گفت:برای آنکه همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و قطر گسترش پیدا کند در بنادر جنوبی ایران سرمایه گذاری می کنیم.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد الخنجی که در راس هیات بلند پایه از روز دوشنبه وارد ایران شده و بازدیدهای خود از بنادر جنوبی کشور را شروع کرده است، افزود:یکی از بنادر مهم ایران برای سرمایه گذاری،بندر بوشهر است.بدین جهت با توسعه زیرساخت ها در این بندر می توان ضمن تسهیل تجاری، روابط بندری و دریایی دو کشور را توسعه داد.

وی در ادامه گفت و گویی خود از ایران به جهت همراهی با ملت و دولت قطر برای مقابله با تحریم‌های تحمیلی علیه این کشور اظهار داشت:در این سفر از اکثر بنادر جنوبی ایران بازدید خواهیم کرد و تمام امکانات این بنادر بررسی می شود.ما می خواهیم حمل و نقل دریایی بین دو کشور رونق پیدا کند .از اینرو اگر بندری نیاز به سرمایه گذاری داشته باشد در آن سرمایه گذاری خواهیم کرد.

رئیس سازمان بنادر قطر گفت:سرمایه گذاری ما در بنادر ایران برای هر دو کشور نفع اقتصادی دارد و در این میان تجار می توانند خدمات بهتری دریافت کنند.یکی از موضوعاتی که همواره تجار قطر و ایران خواستار آن هستند،تسهیل تجاری است لذا یکی از راه ها تقویت روابط  بندری و دریایی است.

ترجیح ما این است که ایران جای ترکیه را بگیرد

خالد النعیمی مدیر بندرالرویس قطر نیز گفت:ایران اولویت اول ما در همکاری های مشترک است لذا مجدانه پیگیر توسعه روابط هستیم.از اینرو از تجار ایرانی می خواهیم در زمینه صادرات کالا به خصوص مرکبات و سبزیجات همکاری بیشتری با قطر داشته باشند.خیلی از کالاها اکنون توسط ترکیه وارد قطر می شود اما ترجیح ما این است که ایران جای این کشور را بگیرد.

قطر جزو ۱۰ کشور نخست در مراودات تجاری با ایران است

همچنین سعید زرین فر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر درباره حضور قطری ها در بوشهر تصریح کرد: قطر جزو ۱۰ کشور نخست در مراودات تجاری با ایران است و از آنجا که اشتغال بیش از ۴۰ درصد مردم استان بوشهر به دریا وابسته است حضور قطری ها فرصت مناسبی برای افزایش مبادلات تجاری است.

در حال آماده سازی مجتمع بندری نگین هستیم

نوراله اسعدی سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن مشکلات زیرساختی صادرکنندگان به کار می بریم.ما در حال آماده سازی مجتمع بندری نگین هستیم چون این منطقه فرصت های بسیار خوبی برای تجارایرانی و قطری ایجاد می کند.

وی ادامه داد: به واسطه نزدیکی ایران و قطر که در حدود ۲۷۰ مایل از بندر بوشهر تا بندر حمد از بزرگترین بنادر قطر است می توان از این مزیت برای توسعه حمل و نقل دریایی و تجارت استفاده کرد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.