نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی: توسعه گردشگری دریایی نیازمند بسیج عمومی است

 

نماینده استان سیستان و بلوچستان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمد ناشی از گردشگری از درآمدهای نفتی نیز بالاتر است، اظهار کرد: به منظور توسعه گردشگری دریایی در کشور نیازمند بسیج عمومی و فرهنگ‌سازی در میان مردم هستیم.

به گزارش سی نیوز، علی کرد در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی درباره ضرورت توسعه گردشگری دریایی، افزود: در شمال و جنوب ایران دارای بنادر زیبای هستیم که نیازمند ایجاد زیرساخت‌های کامل و مناسب تفریحی و گردشگری دریایی جهت استقبال و بازدید گردشگران داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: در بنادر مختلف کشور از جمله چابهار، کیش، قشم و … امکانات بسیار خوبی جهت استقرار و بازدید گردشگران دریایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی تدارک دیده شده است که به نظر می‌رسد نیازمند تغییر نگرش مردم در گردشگری از خشکی به دریاست.

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به کلیه مردم توصیه کرد که در زمان ورود به شهرهای بندری کشور حتما از نقاط ساحلی و دریا بازدید کنند.

کرد با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری دریایی در بنادر کشور نیازمند بسیج عمومی و فرهنگ سازی در این حوزه است، گفت: تاکنون فرهنگ سازی عمومی مناسبی به منظور توسعه گردشگری دریایی صورت نگرفته است و مردم اطلاعات لازم و کافی را در این زمینه ندارند.

وی ادامه داد: باید بدانیم که درآمد ناشی از گردشگری بالاتر از نفت است و کشورهای توسعه یافته در این حوزه به صورت جدی ورود کرده اند و درآمدهای پایداری را پدید آورده اند.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بنادر ایران چهار فصل هستند، اظهار کرد: به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی به کلیه مردم کشورم توصیه می‌کنم که از بنادر کشور چه در شمال و جنوب ایران بازدید کنند و از نعمت های خدادادی ایران در سواحل، بنادر و دریا به بهترین شکل ممکن بهره ببرند.

کرد همچنین در مورد عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۳۹۷ در بحث گردشگری دریایی، بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۳۹۷ برنامه‌های ویژه ای را در بحث گردشگری دریایی در نظر گرفته و عملکرد فوق العاده ای را در این حوزه داشته است و امیدوار هستیم که این روند ادامه دار باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.