‌‌مهلت یک هفته‌ای دستگاه قضا برای ‌ترخیص کالا‌های اساسی‌ از بندر امام خمینی/ تعیین تکلیف فوری ‌کالا‌های رسوبی

 

رئیس کل دادگستری استان خوزستان از بررسی و پیگیری قضایی برای رفع مشکلات و موانع ترخیص کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، ‌حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در راستای احقاق حقوق عامه و به منظور تعیین تکلیف فوری و تسهیل فرآیند ترخیص کالا‌های رسوبی و تجمیع شده به ویژه کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم،از قسمت‌های مختلف ایستگاه‌های تخلیه، بارگیری و انبار‌های پایانه‌های غلات و کالا‌ها اساسی بندر امام خمینی (ره) بازدید و اقدامات انجام شده در رفع مشکلات و موانع ترخیص کالا‌های اساسی را مورد بررسی و علاوه بر تذکر به مسئولین مربوطه در جهت تشدید تدابیر پیشگیرانه و مقابله‌ای، دستورات ویژه‌ای در این خصوص صادر کرد.

وی همچنین در نشستی با مسئولان اداره کل بنادر و دریانوری خوزستان بر تسریع در روند ترخیص کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی از گمرک بندر امام خمینی تاکید کرد و گفت: سلامت کالا‌های وارداتی باید توسط نهاد مربوطه با جدیت و سرعت بیشتری بررسی شود تا محصولات پس از ورود به این محدوده درگیر سنجش سلامت برای ورود به کشور نباشند.

رئیس کل دادگستری خوزستان با تعیین مهلت یک هفته‌ای برای بررسی مشکلات مربوط به ترخیص کالا‌های اساسی باقی مانده در این بندر، خاطر نشان کرد: مشکلات این مجموعه در حوزه‌های قانونی باید با مطرح شدن توسط مسئولان در مراجع بالاتر در اسرع وقت بررسی و حل و فصل شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرادی با انتقاد شدید از عملکرد دستگاه‌های اجرایی متولی، ترک فعل مدیران مربوطه در انجام وظایف و تکالیف قانونی خود و همچنین سهل‌انگاری صاحبان کالا را عوامل مؤثر در عدم ترخیص به موقع و انقضای تاریخ مصرف این اقلام برشمرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.