۹هزارو۵۰۰ عملیات ایمن راهنمایی کشتی در بنادر هرمزگان انجام شد

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به همت راهنمایان استان پارسال افزون بر۹ هزارو۵۰۰ عملیات راهنمایی کشتی‌ها به صورت شبانه‌روزی و بدون وقفه با ایمنی کامل دربنادر استان انجام شد.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا،  اسماعیل مکی‌زاده اعلام کرد: این عملیات‌ها در راستای ارتقا سطح ایمنی و امنیت بنادر، آبراهه‌ها و حفاظت از محیط زیست، خدمات راهنمایی کشتی در تمام بنادر مطرح دنیا در بالاترین سطح ممکن و توسط نیروهای متخصص و زبده انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت راهنمایان دربنادر هرمزگان در سال گذشته بیان داشت: این میزان عملیات راهنمایی کشتی شامل پهلو دهی، جداسازی و جابه جایی به شکل کاملا ایمن صورت گرفت.

به گفته معاون دریایی اداره کل بنادر ودریانوردی هرمزگان، عملیات‌های راهنمایی کشتی براساس برنامه و بدون وقفه در شرایط متاثر از شیوع ویروس کرونا وگاهی از مبدا کشورهای درگیر با این ویروس به انجام رسید.

مکی‌زاده انجام عملیات داکینگ و آنداکینگ انواع شناورهای در مجتمع کشتی‌سازی بندرعباس را از دیگر اقدامات در این حوزه عنوان کرد و گفت: جابه جایی رکورد بزرگترین شناور داک شده در کشور درابعاد

(*سوپر تانکر*) اقدام مهمی بود که با اتکا بر دانش وتخصص راهنمایان این استان وبا انجام محاسبات دقیق محقق شد.

وی عنوان کرد: درمدت یاد شده افزون بر ۱۰ مورد عملیات (کشتی به کشتی) سوپر تانکرها توسط راهنمایان با هدف تامین سوخت پالایشگاه بندرعباس به ثبت رسیده است.

به گفته مکی زاده جذب و آموزش ۴ نفر کار آموز راهنما و همچنین ارتقا درجه ۲ نفراز این افسران  به راهنمای ارشد و سه نفر از راهنمای درجه سه به دو از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش بوده است.

بنادر استان هرمزگان از ۴۰ راهنما بهره برده که تعداد ۲۰ نفر راهنمای ارشد، ۱۱ نفراز آنها راهنمای درجه ۲، تعداد ۵ نفر راهنمای درجه ۳ و تعداد ۴ نفردیگر را نیز کارآموزان تشکیل می‌دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.