۱۲ هزار کیلومتر هیدروگرافی در۱۶ بندر هرمزگان انجام شد

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: حدود ۱۲ هزار کیلومتر هیدروگرافی (آبنگاری) با مقیاس یک در هزار در بندرهای استان انجام شده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا «آبنگاری (هیدروگرافی) اطلاعات پایه‌ای و زیربنایی لازم به منظور شناخت بهتر پهنه‌های آبی و مطالعات ساحلی و دریایی را فراهم می‌کند، به طوری که بدون هیدروگرافی، شناخت پهنه‌های آبی ممکن نیست و توسعه دریایی امکان‌پذیر نخواهد بود.»

علی رضا محمدی کرجی ران رور یکشنبه با تشریح اقدام‌های صورت گرفته در حوزه مهندسی سواحل و بندرهای هرمزگان استان افزود: این مقدار هیدروگرافی، ۱۶ بندر در سرزمین اصلی و جزیزه های استان هرمزگان را دربرگرفته است که با سیستم‌های تک پرتوی و چند پرتوی به اجرادرآمد .
وی بیان داشت: از ابتدای سالجاری تا نیمه مردادماه سالجاری اقدام‌هایی مهمی در حوزه مهندسی سواحل و بندرهای هرمزگان انجام شده است که شاخص ترین آن
نظارت بر ساخت و صدور مجوز بهره برداری، پیگیری پروندها مربوط به ساخت و سازها و همچنین تداوم عملیات‌های هیدروگرافی در سرزمین اصلی و جزیره های استان بوده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: در بخش نظارتی بررسی و نظارت بر ساخت و صدور مجوز بهره برداری از بزرگ ترین ترمینال نفت خام کوه مبارک (شهرستان جاسک) و نیز نظارت بر احداث کانال‌های آبگیر استخرهای پرورش میگو در جزیره قشم بوده است .
محمدی کرجی ران ،نظارت بر ساخت و صدور مجوز بهره برداری تاسیسات دریایی شرکت سوخت رسانی ستاره قشم واقع در روستای سلخ این جزیره را از دیگر اقدام‌های مهم در حوزه نظارتی عنوان کرد و افزود: یکی از موارد بسیار حاضر اهمیت و مورد توجه پیگیری ۸۱ پرونده و چک لیست برای صدور مجوز بهره برداری است که این امر نیز با تدوین یک برنامه نظام مند ومشارکت دستگاه های متولی در دست انجام می‌باشد.
وی ادامه داد: تدوین راهبری جهت پایان مطالعه مرحله ۲ طرح جامع مجتمع بندری شهید رجایی و دریافت مصوبه از هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی و ابلاغ به تمام ذی نفعان در حوزه دریایی و بندری هرمزگان دیگر اقدامی است که در اداره مهندسی سواحل و بندرهای استان به انجام رسید .

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.