گشت‌زنی کشتی‌های جنگی و ناوچه‌های فرانسوی در دریای چین جنوبی

همزمان با ادامه توسعه نظامی در هند و اقیانوس آرام، فرانسه در حال کشتی‌رانی در مسیر خود به عنوان یک قدرت جایگزین چین و آمریکا در دریای چین جنوبی، یکی از استراتژیک‌ترین و ناپایدارترین مناطق جهان است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از روزنامه تلگراف، پاریس پس از ارسال زیردریایی تهاجمی هسته‌ای خود با نام “زمرد” در اوایل فوریه از طریق دریای چین جنوبی، قصد اعزام کشتی جنگی دوگانه خود با نام “رعد” و ناوچه “سورکوف” به دریای چین جنوبی را دارد تا از طریق کشتی‌رانی در آب‌های مورد ادعای پکن، حضور خود در منطقه را ابراز کند.

پاریس به عنوان بخشی از مأموریت سالانه Jeanne d’Arc، همچنین در تمرینات بزرگ مقیاس با نیروی دریایی کشورهای شریک هند و اقیانوس آرام- هند، استرالیا، ژاپن و آمریکا- شرکت خواهد داشت.

انگلیس نیز در ادامه امسال زمانی که گروه حمله ناو جدید خود را به هند و اقیانوس آرام بفرستد، تمرینات مشترکی با ژاپن برگزار خواهد کرد. “بن والاس”، وزیر دفاع انگلیس این تمرینات را “مهم‌ترین اعزام نیروی دریایی سلطنتی در یک نسل” توصیف کرده است. انگلیس در مأموریت خود با نیروی دریایی آمریکا هم مشارکت خواهد داشت.

این هفته برلین نیز اعلام کرد که یک ناوچه آلمانی در ماه اوت کشتی‌رانی در آسیا را آغاز خواهد کرد و در مسیر بازگشت خود، به نخستین کشتی جنگی آلمان بدل می‌شود که از سال ۲۰۰۲ تاکنون- در بحبوحه تنش‌های فزاینده با چین بر سر حقوق کشتی‌رانی- از دریای چین جنوبی عبور می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.