گزارش کامل مراسم روز جهانی دریانوردی

به گزارش سی نیوز مراسم روز جهانی دریانوردی با حضور جمعی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی، نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران و نیروی انتظامی، شرکت ملی نفتکش و سازمان بنادر و دریانوردی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با شعار «پیوند‌دهنده کشتی‌ها، بنادر و مردم» در سالن همایشهای کتابخانه ملی ایران برگزار گردید.

در ابتدای مراسم جناب آقای سعیدی مدیر عامل محترم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک روز جهانی دریانورد درباره شرایط کشتیرانی جمهوری اسلامی در دوران پسابرجام و ارتقاء سطح کیفی خدمات این شرکت سخن گفتند .

پس از آن دریادار سیاری ضمن تبریک این روز به جامعه دریائی و بندری در خصوص تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع توجه ویژه به صنعت دریائی و افق پیش رو مطالبی را عنوان نمودند .

در ادامه این مراسم امضای تفاهمنامه همکاری سازمان بنادر و نیروی دریایی ارتش انجام پذیرفت . تجسس و مقابله با آلودگیهای دریایی از مهمترین مفاد این تفاهمنامه است که همزمان با روز جهانی دریانوردی به امضای راستاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی و امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به امضا رسید.

پس از امضای تفاهم نامه همکاری دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی سخنرانی نمودند و ضمن تبریک  روز جهانی دریانورد و همچنین انتصابات جدید هیات عامل سازمان بنادرو دریانوردی به صورت خلاصه خواسته ها و انتظارات خود را از تیم جدید عنوان نمودند .

اهم موارد مورد اشاره وزیر محترم راه و شهرسازی اشاره به رشد تمامی بنادر بود و درخواست کردید بنادر مهجور و دور افتاده با نگاهی جدید و ایجاد تسهیلات مناسب دوباره فعال شوند . همچنین توجه ویژه به نفوذ ریل در بندر که با توجه به اینکه در حال حاضر تنها 1 نقطه پهلوگیری ریلی در بندر شهید رجائی داریم در حالیکه با رشد ریل در داخل شبکه بندر هزینه تمام شده حمل و نقل ریلی کاهش یافته و شاهد ارتقاء کیفیت حمل و نقل خواهیم بود .

در ادامه وزیر راه و شهرسازی تاکید ویژه بر تربیت نیروی متخصص دریائی در سطح کارشناسان جهانی داشتند و عنوان نمودند باید با فوریت یک سری از فارغ التحصیلان برجسته در این حوزه برای تکمیل تحصیلات به خارج از کشور اعزام شوند تا آموزشی همراه با تجارب بین المللی و درک انجام کار در محیطهای با استانداردهای بالای را تجربه نمایند زیرا برای رقابت ما نیاز به آموزش در سطح بین المللی داریم .

در ادامه با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از خانواده مرحوم کاپیتان امیرجنبد فرمانده شناور گل‌افروز به علت دلاوری در نجات هشت خدمه شناور تفریحی “ترکر ۲” در شرایط بسیار نامساعد جوی و دریایی در تاریخ سوم ژانویه ۲۰۱۷ تقدیر شد.

در ادامه مهندس سیروس کیان ارثی مدیر عامل محترم شرکت ملی نفتکش ضمن تبریک این روز به جامعه دریائی و بندری اعلام نمودند که شرکت ملی نفتکش به عنوان اولین ناوگان تانکر جهانی با توجه به قوانین جدید IMO  در خصوص اینکه ناوگان جهانی از تاریخ 1 ژانویه باید از سوخت حاوی 5% درصد گوگرد استفاده کنند و همچنین بخشنامه در خصوص آب توازن کشتی ها و محدودیت های جدید در این خصوص دو تفاهم نامه با شرکت ملی نفت در خصوص تهیه سوخت مناسب و تفاهم نامه با ایدرو در خصوص ساخت کشتی های جدید با استانداردهای مناسب د ر خصوص آب توازن کشتیها گامی در جهت تسهیل تجارت دریائی بردارد .

در خاتمه مراسم مهندس راستاد مدیر عامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی ضمن ابراز خرسندی از اینکه شروع روز اول کاری ایشان مصادف با روز جهانی دریانورد شده است این روز را به جامعه دریائی و بندری تبریک گفته و ضمن اشاره به تاکید دکتر آخوندی بر توسعه دریا محور  عنوان نمودند که پیگیری تحقق این امر مهم را در سرلوحه کار قرار داده و ضمن تشکر از تیم سابق هیات عامل آرزوی موفقیت برای ایشان نمودند .

در ادامه مهندس راستاد عنوان نمودند سازمان بنادر نیز ضمن توجه به بخشنامه های جدید IMOد در خصوص آب توازن در این خصوص در صدد تهیه راهکار های مناسب برای کاهش هزینه میباشند . همچنین مورد مهم قابل توجه ارتقاء نقش آفرینی ایران در مجامع دریائی و بندری است . چه بسا که با برنامه ریزی های قبلی در نیمه سال جاری این امر به طور قابل قبولی محقق شده و بعنوان مثال امسال تا کنون 27 بیانیه داشته ایم که در مقایسه با 6 بیانیه سال گذشته رقم قابل قبولی میباشد .

در خاتمه مراسم از دریانوردان پیشکسوت و نمونه تقدیرو تشکر بعمل آمد که شرکت ترنگ دریا از اعضای انجمن کشتیرانی به عنوان شرکت دریانی و بندری نمونه انتخاب شد .

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.