گزارش سایت لجستیک آلیانس آلمان از نشست مشترک با ایران / همکاری های لجستیکی و دریایی با ایران توسعه می یابد

 

نمایندگان بخش های مختلف اقتصادی ایران، میزبان گروه نمایندگان لجستیک آلیانس آلمان بودند.

به گزارش سایت سی نیوز، این گروه تحت هدایت آقای گرهارد شولز، مدیر کل امور سیاسی وزارت حمل و نقل و زیرساخت های دیجیتال آلمان نشستی با نمایندگان بزرگ ترین انجمن های لجستیک و حمل ونقل ایران همچون فدراسیون حمل ونقل و لجستیک ایران و انجمن شرکت های حمل ونقل بین المللی ایران داشتند.

از آنجا که این نشست در بندرعباس به عنوان بزرگ ترین بندر کانتینری کشور برگزار شد، هیات آلمانی امکان حضور در نمایشگاه فرصت سرمایه گذاری کیش (اینوکس) را پیدا کردند. همچنین یک پنل بحث و گفت وگو در این نمایشگاه با موضوع لجستیک ایران و آلمان برگزار شد.

هیات آلمانی در نتیجه گفت وگو با مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، به درک روشن تری از آنچه که شرکای ایرانی انتظار دارند رسید. انتظاراتی که شامل مواردی همچون افزایش همکاری و سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت با هدف استفاده از ایران به عنوان مرکز دسترسی به آسیای میانه و هند است. موضوع مهم در این زمینه، حمل ونقل ریلی است که با بهره گیری از شبکه های اروپای غربی به روسیه و ترکیه، قبل از رسیدن به بندر شهید رجایی بندرعباس گسترش خواهد یافت.

برنامه ریزی برای ایجاد و بکارگیری پایانه سوم است و همین طور دو پایانه دیگر که تصور می شود طی 5 سال آینده به بهره برداری برسند. البته اینکه چنین برنامه ای می تواند به این سرعت توسعه یابد یا نه، در گذشت زمان مشخص خواهد شد.

در مذاکرات دوجانبه با حضور نمایندگان ایرانی، انتظارات فوق در ارتباط با مشارکت سازنده و تحقیقات در حوزه حمل ونقل به وجود آمده است. ضمن اینکه طرف ایرانی خواستار تبادل اطلاعات بنگاه های دو کشور در اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان شده است.

ایران از موقعیت استراتژیک جغرافیایی مناسبی برخوردار است. به همین منظور، دولت و انجمن های اقتصادی بر روی گسترش زیرساخت ها جهت ایجاد پیوند با مسیرهای موجود و محورهای قاره ای متمرکز شده اند. علاوه بر این، علاقه زیادی به ایجاد یک طرح جامع برای شناسایی ظرفیت ها و برنامه ریزی استراتژیک بلندمدت در زمینه تدارکات و لجستیک وجود دارد. ایران برای اجرای این طرح ها امیدوار است که شرکای خوب و توانمندی در خارج از کشور پیدا کند. شرکت های آلمانی طی روابط 150 ساله خود با طرف ایرانی توانسته اند از شهرت و خوشنامی برخوردار شوند و آنها را برای ادامه این مسیر و همکاری های بیشتر ترغیب سازند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.