گام رو به جلو در جهت تکمیل زنجیره تامین بنادر؛ بندر لس آنجلس به سامانه پورتال اطلاعات ملی شرکت های کشتیرانی مجهز می شود

 

اقتصاد آمریکا به یک زنجیره عرضه بین المللی متکی است که می تواند از طریق اقدامات بخش خصوصی مانند ایجاد یک پورتال اطلاعات ملی شرکت های کشتیرانی، کارآمد تر و انعطاف پذیرتر شود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از سایت maritime-executive این یکی از توصیه های کلیدی است که کمیسر ربکا دای در گزارش اخیر خود عنوان کرده است. این گزارش نشان می دهد که سامانه جدید، اطلاعات مهم و حیاتی را از طریق پورتال اطلاعات دریایی ملی به اشتراک می گذارد تا مورد استفاده هر بندری در دیگر کشورها قرار بگیرد. این پورتال اطلاعات استاندارد و مهم را در زمان معین و به صورت کاملا ایمن نشان می دهد.

گزارش نهایی کارکرد این نو ابتکار زنجیره تامین به واسطه تحقیق 6 تیم بر روی زنجیره های تامین طی 18 ماه گذشته به دست آمده است. این تیم ها وظیفه شناسایی انواع راه حل های تجاری را برای افزایش عملکرد زنجیره تامین در آمریکا برعهده داشتند.

در گزارش این تیم ها آمده که تعداد زیادی از عوامل در زنجیره عرضه به کمبود داده های استانداردشده و کدهای متناقض برخورده اند. نگرانی دیگر این بود که آیا یک پورتال طراحی شده در سطح ملی برای کشوری مثل آمریکا می تواند بر رقابت بین بنادر تاثیر بگذارد یا نه.

ربکا دای در این رابطه گفت: گزاره و پیشنهاد «ارزش» برای افزایش عملکرد زنجیره تامین، ارائه دیدگاه هایی در زمینه اطلاعات بحرانی در تمام بخش هیا زنجیره عرضه تجاری است. بدون اطلاعات مهم و به موقع، دیگر عوامل در بحث زنجیره تامین کارایی خود را از دست می دهند. دسترسی به اطلاعات مناسب باعث بهبود و اصلاح رفتار و هماهنگ کردن زنجیره عرضه خواهد شد. به همین خاطر، تیم های مختلف این تحقیق از مفهوم پورتال ملی بندری پشتیبانی می کردند.

این روش تحقیق در اوایل سال جاری میلادی،  در بندر لس آنجلس و برای بهبود اطلاعات زنجیره تامین آغاز شد. ویژگی های بندر لس آنجلس باعث شده تا ظرفیت مناسبی برای انجام تحقیق بر روی اجرای سامانه اطلاعات بندری ملی به وجود بیاید.

به گفته ربکا دای، تمام زنجیره تامین تجاری ما یک پیچیدگی و اکوسیستم پویا است و تعاملات سیستماتیک در داخل سیستم باعث می شود که راه حل ها بهتر مشخص شود. این سامانه زمانی بهتر کار خواهد کرد که در محیطی دیگر و در دیگر بنادر هم مورد استفاده قرار بگیرد تا چالش های پیش روی آن مشخص شود.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.