کشتی‌های خارجی در لنگرگاه بندرچابهار قرنطینه می‌شوند

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کشتی‌های خارجی در لنگرگاه بندرچابهار قرنطینه بهداشتی می‌شوند و خروج از کشتی برای پرسنل این شناورها ممنوع است.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا، ناصر روانبخش اظهار داشت: در سطح بنادر سیستان و بلوچستان با جدیت به دنبال اجرای الزامات و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و حفظ پایداری و کاهش پیامدها و مخاطرات ناشی از اپیدمی کرونا هستیم تا با مشکلات بیشتری مواجه نباشیم.

وی با تشریح اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در خصوص  رعایت استانداردهای بهداشتی و پروتکل‌های ایمنی در بندر، با اشاره به اهمیت بندر چابهار در تأمین کالاهای اساسی موردنیاز منطقه گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در همین راستا و به جهت تداوم عملیات دریایی و بندری، با جدیت به دنبال اجرای الزامات و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و کاهش پیامدها و مخاطرات این ویروس به‌ عنوان موضوعی با اهمیت است.

معاون بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تدوین شیوه نامه بهداشتی پاس کشتی ها با همراهی معاونت های دریایی و بندری جهت سهولت در ورود کشتی از کشورهای پرخطر درگیر با ویروس کرونا، انجام عملیات کنترل و بازرسی کشتی‌ها به صورت غیرحضوری و از طریق بررسی اسناد در سایت‌های تخصصی را برخی اقدامات در خصوص کاهش شیوع کرونا عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه روزانه از اماکن عملیاتی بندری و شرکت‌های اپراتور بندر بازدید مستمر می‌شود و نظارت بهداشتی بر نحوه فعالیت آنها براساس لیست وزارت بهداشت و درمان در حال انجام است، افزود: تامین کنندگان خدمات دریایی و بندری ملزم به تامین اقلام بهداشتی و حفاظت فردی هستند.

روانبخش گفت: حذف مراجعات حضوری مستقیم ارباب رجوع به واحدها از طریق اجرای طرح میزکار خدمت، افزایش نصب علائم بهداشتی و اخباری در سطوح بندر (ارسال پیامک، بنر،استند و سایر امکارنات اجرا و نظارت بر انجام طرح سامانه ماسک در مبادی ششگانه ورودی اداره کل، ضدعفونی و گندزدایی بصورت مستمر و روزانه در اماکن اداری، پایانه‌ها و ناوگان سازمانی، افزایش توزیع اقلام بهداشتی حفاظت فردی اعم از ماسک، ژل ضدعفونی کننده، شیلد نیز انجام شده است.

وی تهیه و ابلاغ برنامه فرآیند مقابله با ویروس کرونا ( وظایف فرد بیمار، بندر و کلینیک درمانی کوی بندر) به همکاران بندری، پیمانکاران و تامین کنندگان، آماده سازی آمبولانس ایزوله بندر برای انتقال بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا در سطح بندر، ابلاغ راهنمایی های تشدید کنترل بهداشتی و فرم روزانه خود اظهاری ابتلا به شرکت های طرف پیمان با بندر، تخصیص کادر درمان جهت انجام امور مرتبط با ویروس کرونا برای نیروهای بندر مبتلای ساکن در کوی بندر به جهت قطع زنجیره انتقال را از جمله اقدامات عنوان کرد که مورد توجه ستاد اجرایی مدیریت کرونا در اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان علاوه بر اقدامات مناسب در حوزه تجارت و پیشگیری از کرونا در بحث امداد و نجات دریایی نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهد که از جمله آنها در ۴۸ ساعت گذشته طی عملیات امدادی توسط مرکز جستجو و نجات دریایی ۲۵ نفر خدمه شناورهای صیادی که در توفان گرفتار شده بودند نجات و به مراکز درمانی انتقال داده شد.

وی گفت: طی اعلام ناخدای لنج صیادی از طریق کانال ۱۶ بی سیم دریایی با مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر چابهار مبنی بیماری، مصدومیت و وضعیت

نامساعد خدمه شناورهای صیادی، بلافاصله و با آمادگی کامل شناور ناجی۵ به موقعیت اعزام شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان  و بلوچستان ادامه داد: شماره تماس ۱۵۵۰ در خصوص اعلام حوادث دریایی، ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات ایمنی به دریانوردان و صیادان است.

بندرچابهار به دلیل موقعیت راهبردی محل تردد کشتی بزرگ و اقیانوس پیما است و این بندر نقش مهمی در توسعه تجارت و تحول اقتصادی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.