کتاب مقررات صادرات و واردات با اصلاحات هیات وزیران منتشر شد

کتاب مقررات صادرات و واردات با اصلاحات جدید مصوب هیات وزیران چاپ و منتشر شد که این تغییرات شامل “ایجاد” یا “حذف” ردیف تعرفه‌ها و “اصلاح شرح کالا” و تغییر در “مندرجات ذیل یادداشت” می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی علی‌آبادی فراهانی – مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات – اظهار کرد: کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٦حاوی اصلاحات نمانکلاتور سیستم هماهنگ شده سازمان جهانی گمرک است که به لحاظ تغییرات حاصله از جمله “فناوری” و “تجارت” هر پنج سال یکبار به روز رسانی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد که آخرین نسخۀ به روز شده نمانکلاتور در سال ٢٠١٢ میلادی (سال١٣٩٠-١٣٩١) اعمال شده و جدیدترین نسخه نیز از اول سال ٢٠١٧ قابل اجراست.

علی آبادی با اشاره به اینکه سازمان جهانی گمرک، اصلاحات سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی را به صورت همزمان اعمال و اعلام کرده است، گفت: با توجه به اینکه آمار بازرگانی خارجی بر مبنای ردیف تعرفه‌های جدول طبقه بندی کالا تهیه می‌شود و ثبت سفارش کالا بر اساس کدهای تغییر یافته انجام خواهد شد، لزوم انجام اصلاحات مذکور در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٦ از ضروریات بخش بازرگانی کشور است.

علی آبادی همچنان متذکر شد که این اصلاحات در آذر ماه ١٣٩٥ برای درج در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٦ به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، تغییرات جدید شامل “ایجاد” یا “حذف” ردیف تعرفه‌ها و “اصلاح شرح کالا” و تغییر در “مندرجات ذیل یادداشت” فصول مختلف کتاب مقررات صادرات و واردات است که در چاپ آن لحاظ شده است. همچنین، سایر تغییرات مصوب هیئت وزیران در سال ١٣٩٥ که در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٥ درج نشده بود در کتاب سال جاری اعمال شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.