چشم‌انداز روشن حوزه دریایی و بندری در صورت احیای برجام

عضو کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، لازمه فعالیت هرچه پررنگ‌تر بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری را برداشتن موانع خارجی و داخلی عنوان کرد.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، امان الله کهرازی در رابطه با اینکه احیای برجام چه تاثیری می تواند بر روند فعالیت های دریایی و بندری داشته باشد و چه توصیه ای به بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در این بخش دارد، اظهار داشت: احیای برجام چشم انداز روشنی را پیش روی اقتصاد کلان ایران قرار خواهد داد و حوزه دریایی و بندری نیز از این  مسئله مستثنی نیست.

وی ادامه داد: توسعه فعالیت ها در حوزه بندری و دریایی نیازمند آن است که موانع داخلی و خارجی تا حد ممکن از مقابل بخش خصوصی برداشته و اینگونه شرایط و زمینه فعالیت برای سرمایه گذاران فراهم شود.

عضو کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه نباید در کنار بخش خصوصی، پسرخوانده ای به نام دولت وجود داشته باشد، تاکید کرد: دولت باید نقش حمایت کننده از بخش خصوصی داشته باشد و به عنوان رقیب به بخش خصوصی نگاه نکند.

کهرازی با اشاره به اینکه بخش خصوصی خدمات بسیار زیادی به اقتصاد کشور کرده است و باید به عنوان یک اهرم مهم از آن در توسعه اقتصاد ایران استفاده کرد، گفت: در حوزه دریایی و بندری فضای بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی وجود دارد و امیدواریم با احیای برجام و تسهیل فعالیت های داخلی برای فعالان بخش خصوصی، شاهد اقبال هرچه بیشتر این بخش در حوزه دریایی و بندری باشیم.

وی با بیان اینکه حمل و نقل دریایی، به صرفه ترین مسیر برای جابجایی کالا است، اظهار داشت: کاهش هزینه های حمل و نقل و کوتاه تر شدن مدت زمان جابجایی بار از مهم ترین تفاوت های حمل و نقل دریایی است که فعالان بخش خصوصی باید به آن توجه داشته باشند.

عضو کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: ضرورت دارد در حوزه گمرک با سرعت عمل بیشتری نسبت به ترخیص کالا فعالیت و در بخش مالیاتی نیز باید شرایط بهتری را برای فعالان اقتصادی فراهم کرد، همچنین نیازمند آن هستیم که در حوزه اقتصادی همکاری دستگاه ها افزایش پیدا کند و روند فعالیت های اداری و فرایندهای کاغذی کوتاه شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.