پیام تبریک نوروزی سفیر مهر جامعه دریانوردان ایران: معتمدآریا: دریانوردان ایرانی مایه افتخار ما هستند

 

فاطمه معتمد آریا، سفیر مهر جامعه دریانوردان ایران در پیام اختصاصی به سی نیوز، سال نو را به همه دریانوردان و فعالان صنعت حمل ونقل دریایی تبریک گفت.

متن پیام تبریک نوروزی سفیر مهر جامعه دریانوردان ایران بدین شرح است؛

سال نو مبارک

بسیار خرسندم تا بار دیگر به بهانه فرا رسیدن سال نو و به احترام دریانوردان عزیز سرزمینم و خانواده محترم شان گفت وگو کنم. در ابتدا اجازه می خواهم این سال نو را به همه دریانوردان عزیز بویژه همسران گرامی و فرزندان نازنین ایشان که همواره در روزهای سخت و ناملایمات ایام همراه و هم دوش دریانوردان سخت کوش کشور با همت وصف ناپذیری تحمل بار مسئولیت زندگی و دوری ها را پذیرفته اند شادباش گفته و آرزوی سلامتی و شادکامی روزافزون داشته باشم. روزگار دریایی تان بی بلا و چشمان منتظر و صبورتان همواره میزبانی گرم برای آغوش پر مهر خانواده های عزیزتان باشد.

سپاسگزارم که این فرصت را در اختیارم نهادید تا بتوانم در شش سال گذشته بعنوان سفیر مهر خانواده دریانوردان ایرانی در حد توان، صدای این بخش از جامعه باشم. می دانیم از آنجایی که حرفه دریانوردی جزو مشاغل استراتژیک بشمار می آید و اقتصاد و سلامت جامعه بسیار نیازمند حفظ کرامت و صیانت از ارزش ها و ظرفیت های این حرفه مهم است. زندگی دریانوردی پر هیجان است و البته شرایط زندگی دریانوردان بسیار سخت و پر مخاطره! پذیرش این مشقت ها بخصوص دوری از خانواده در کنار ورزیدگی مهارتی در این حرفه ویژه عین تعهد به اجتماع است.

صد البته اجتماع هم باید نسبت به حقوق اجتماعی و سلامت دریانوردان و خانواده او متعهد باشد. متاسفانه با شدت گرفتن تحریم ها سختی ها و مخاطرات حرفه دریانوردی بمراتب افزایش یافته است و به همین نسبت خانواده شریف ایشان هم متحمل سختی ها و ناملایمات غیرقابل پیش بینی می شوند.

شنیده ام که در طول تحریم های قبلی در مواردی حتی در شرایطی که سلامتی دریانوردان تهدید شده است، این عزیزان امکان پیاده شدن در بنادر خارجی برای مراجعه به بیمارستان و درمان را نداشته اند و خسارت های جانی و آلام روحی جبران ناپذیری به دریانوردان و خانواده ایشان وارد شده است. یا پیش آمده، بنادر خارجی از ارائه خدمات ضروری زندگی دریانوردان مثل امکانات ایمنی سرباز زده اند. این اتفاقات نقض حقوق بشر است و البته در شأن دریانوردان ایرانی نیست.

سال گذشته پیگیری های مقطعی حقوقی از طریق سازمان جهانی دریانوردی انجام شد ولی این تلاش ها نباید متوقف شود و ضروری است که تداوم اقدامات حقوقی موثرتر را خواستار باشیم . دریانوردان ایرانی مایه افتخار همه ما هستند ما هم موظف به حمایت از سلامت و ایمنی دریانوردان در هنگام خدمت به میهن  هستیم. این توقع می رود مسئولان ذی ربط بویژه وزارت امورخارجه، وزارت کار و سازمان بنادر و دریانوردی با پیگیری های حقوقی تخصصی و مجدانه از طریق مجامع بین المللی مربوطه مانع وقوع خسارات ناگوار و محدود شدن حقوق انسانی و اولیه دریانوردان این سرزمین در شرایط غیرمنصفانه تحریم ها شوند.

دوباره فرارسیدن سال نو را به همه دریانوردان گرامی شادباش می گویم برایشان سربلندی و شادکامی روزافزون خواستارم.

با مهر فراوان

فاطمه معتمد آریا

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.