پورت تکنولوژی گزارش می دهد: رکوردشکنی جابجایی کالا در بندر دمام عربستان

 

پورت اپراتورهای شرکت کاسکو در بندر دمام عربستان توانستند رکورد جدید جابجایی کالا در این بندر را به ثبت برسانند. بر اساس گزارش بنادر جهانی سعودی (SGP)؛ در روز 25 ژوئن پورت اپراتورهای این بندر توانستند رکورد تخلیه و بارگیری 12 هزار 691  teu کانتینر را در این بندر مهم عربستان به ثبت برسانند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، در بیانیه پی.اس.ای آمده است که این حجم از عملیات برای اولین بار است که تنها بر روی یک کشتی انجام شده و به ثبت رسیده است.

مسئولان این بندر اعلام کرده اند که عملیات جابجایی کالا نیازمند برنامه ریزی دقیق و هماهنگی کامل بخش های مختلف این بندر بوده که به نتیجه مورد نظر نیز رسیده است.

ظرفیت این کشتی کانتینری متعلق به شرکت کاسکو بیش از 19 هزار teu کانتینر بود. اما عملیات بندری روی این کشتی تنها در یک روز با ظرفیت بیش از 12 هزار teu نشان از رشد این بندر مهم عربستان دارد.

بندر دمام که بین شرکت بین المللی پی.اس.ای و دولت مرکزی عربستان تحت بهره برداری است قصد دارد تا از حداکثر ظرفیت خود برای توسعه امور بندری استفاده کند. به همین دلیل، یک سرمایه گذاری 1.86 میلیارد دلاری روی آن انجام شده تا به یک مگاپورت در سطح منطقه تبدیل شود.

از سوی دیگر، بندر بین المللی جده قرار دارد که ارتباط مستقیمی با بندر جبل علی در امارات ایجاد کرده و روزانه حجم قابل توجهی از کالا برای توسعه عربستان را مدیریت می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.