پهلوگیری شناورها در بنادر شرق هرمزگان ۷۶ درصد افزایش یافت

 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: سه هزار و ۱۲۳ فروند شناور در چهار ماه نخست امسال در بنادر شرق استان پهلو گرفته اند که این شمار در هم سنجی با سال قبل ۷۶ درصد  افزایش داشته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا ، حمید رضا محمد حسینی تختی روز سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: از مجموع شناورهای پهلو گرفته در بنادر شرق هرمزگان،۱۴۴ فروند از این شناورها بالای هزار تن و ۲ هزار و ۹۷۹ فروند نیز زیر هزار تن بوده است.

وی بیان داشت: ایمنی و آبخور مناسب حوضچه‌ها از عوامل مهم در پهلوگیری انواع کشتی‌های تجاری اقیانوس پیما و موتور لنج های سنتی در بنادر شرق هرمزگان است.

مدیر بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان در خصوص رفت و آمد کامیون‌های حامل کالای صادراتی نیز اظهارداشت: با افزایش ظرفیت‌های تجاری این بنادر از ابتدای سالجاری تاکنون، تعداد ۳۶ هزار و ۹۹۵ کامیون به بندر شهید باهنر و بنادر شرق استان رفت و آمد داشته‌اند که در این بخش افزایش ۲۲ درصدی در همسنجی با سال گذشته به ثبت رسیده است.

محمد حسینی تختی ابرازداشت: فعالیت در بندر شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان بی وقفه و با سرعت در حال انجام است و با تدابیر اتخاذ شده کالاها در کمترین زمان ممکن بارگیری و پس از اجرای فرایند قانونی به سمت بازارهای هدف روانه می‌شوند .

بندر شهید باهنر با آبخر ۱۱.۵ متر از امکان پهلوگیری انواع شناورهای باری و مسافری برخوردار می‌باشد. این بندر با پنج بندر در زیرمجموعه خود (بنادر شرق هرمزگان) دارای ظرفیت‌ها و امکانات مناسب و متنوعی در زمینه تجارت و بازرگانی دریایی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.