پس از دو سال انتظار؛ بیمکو سامانه ارزیابی مقایسه ای KPI را به روزرسانی کرد

 

بیمکو برای بهبود مستمر صنعت کشتیرانی از سامانه به روز شده الگوبرداری و ارزیابی مقایسه ای (Benchmarking) خود رونمایی می کند. این سامانه پس از دو سال و با تغییرات جدید دوباره بکار گرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، الگوبرداری و ارزیابی مقایسه ای (Benchmarking) روشی سیستماتیک است که سازمان ها بوسیله آن می‌توانند فعالیت های خود را بر اساس بهترین صنعت یا سازمان اندازه‌گیری و اصلاح کنند. این روش با فراهم‌سازی چارچوبی برای سازمان ها نشان می‌دهد که چگونه می‌توان شکاف های موجود را پر کرد.

الگوبرداری  یا ارزیابی مقایسه ای در واقع ابزاری برای بهبود مستمر است و می‌تواند توسط انواع سازمان هـــای تولیدی و خدماتی به کار گرفته شود. در واقع Benchmarking  به معنای جست وجو برای یافتن بهترین تجربیات صنعت و یا خدمات برای رسیدن به بالاترین سطح عملکرد است.

مسئولان بیمکو اعلام کرده اند که این سامانه به صاحبان کشتی ها و مدیران درباره تصمیم گیری های استراتژیک ناوگان خود کمک خواهد کرد.

سادان کاپتان اوغلو، رئیس گروه KPI  بیمکو درباره این سامانه می گوید: «سامانه KPI  به ما به عنوان صاحبان کشتی این امکان را می دهد تا تصمیم های استراتژیک و منطقی در مورد شیوه راه اندازی ناوگان و مقایسه آن با دیگر شرکت ها و کشتی ها بگیریم و رقابت سالمی داشته باشیم. این یک قدم بزرگ برای بیمکو است تا بتواند در دنیای دیجیتال نیز اهداف خود را توسعه بدهد و به راه حل های جدید برسد.»

سامانه حمل ونقلی KPI مجموع گزارش های خود را از 300 شرکت کشتیرانی و مجموع 6 هزار فروند کشتی جمع آوری می کند و در اختیار مدیران قرار می دهد. سامانه ارزیابی مقایسه ای این امکان را به کاربرانش می دهد تا پارامترهای عملکردی میان کشتی های مشابه و یا معاملات انجام شده را بسنجند، در حالی که نام و مشخصات کاربر ناشناس باقی می ماند.

کاربران این سامانه بسیار مفید می توانند 33 مورد مشخص را مورد ارزیابی و مقایسه قرار بدهند. مواردی همچون عملکرد بودجه، در دسترس بودن کشتی ها، اطلاعات مربوط به کارکنان و حجم کانتینری به آسانی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

بیمکو اعلام کرده که هدف کوتاه مدت این سامانه برای به روزرسانی آن، دریافت اطلاعات بیش از 10 هزار فروند کشتی و انتقال اطلاعات آنها برای مقایسه بهتر و تجزیه و تحلیل دقیق تر صنعت حمل ونقل دریایی است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.