پاک‌سازی آلودگی‌های نفتی در خلیج فارس آغاز شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با کمک شرکت نفت فلات قاره و اداره کل بنادر و دریانوردی این استان پاک‌سازی خلیج فارس از آلودگی‌های نفتی در محدوده جزیره خارگ آغاز شد.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل ازایرنا  فرهاد قلی نژاد افزود: بار دیگر نقص‌ فنی و فرسودگی خطوط لوله باعث ایجاد آلودگی شدید اکوسیستم خلیج فارس شد که در این زمینه تیم‌‎های جمع‌آوری و پاک‌سازی این آلودگی از سوی شرکت نفت فلات قاره و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اقدام لازم را با نظارت محیط زیست آغاز کردند.

وی بیان کرد: تخلیه مواد نفتی ناشی از سکوها و کشتی‌ها موجب خسارت‌های فراوان در دریا می‌شود و بر جمعیت آبزیان،  اکوسیستم دریایی و در نهایت تنوع زیستی دریا اثرات مخربی دارد زیرا نفت در دریا می‎‌ماند و در نهایت به لایه‌های مختلف اکوسیستم ورود می‌کند.

قلی نژاد ادامه داد: در این زمینه از شرکت‌های نفتی منطقه مستقر در دریا انتظار است با تعویض خطوط لوله فرسوده از این گونه اتفاقات جلوگیری کنند و اقدامات پیشگیرانه را در اولویت کار آنها قرار گیرد.

وی یادآور شد: خلیج فارس یک اکوسیستم غنی و ارزشمند است که بخشی از فواید آن میدان‌های نفتی و تولید نفت است ولی ارزش این اکوسیستم به مراتب فراتر از ارزش نفتی موجود منطقه است.

قلی نژاد اظهار داشت: باید طبق قوانین کشور و کنوانسیون‌های بین المللی که ایران در آن عضو است و تعهداتی را برای کشورهای عضو تعیین کرده برای جلوگیری از آلودگی‌های خلیج فارس همه با هم تلاش کنند تا آلودگی‌‏های این چنینی در خلیج فارس به حداقل برسد.

نشت نفت از یکی از سکوهای نفتی از روز گذشته موجب ایجاد آلودگی نفتی در خلیج فارس و اطراف  جزیره خارگ شده‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.