وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جمع فعالان بخش خصوصی اتاق ایران: دولت باید به جای تصدی گری به بخش خصوصی اعتماد کند

 

جلسه محمد اسلامی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی  با فعالان بخش خصوصی و مسوولان حمل ونقل کشور صبح امروز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، محمد اسلامی، وزیر پیشنهادی راه وشهرسازی ساعتی قبل از اینکه در مجلس شورای اسلامی حضور یابد در جلسه فعالان بخش خصوصی در حوزه های راه و شهرسازی حاضر شد تا از نزدیک با مسائل و مشکلات اصناف، اتحادیه ها، شرکت ها و سازمان های مرتبط با این دو حوزه آشنا شود.

مسعود پل مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران که از جمله مهمانان جلسه بود، به بیان مسائل مرتبط با حوزه دریایی و بندری پرداخت و از وزیر پیشنهادی خواست تا رويكرد دولت در امور بندری، دريايي را از هزينه فايده به هزينه فرصت تغيير دهد و در حمایت از بخش خصوصی تصديگري  را به تشكل هاي تخصصي واگذار کند.

محمد اسلامی پس از استماع نظرات کارشناسان و مسوولان حوزه های حمل ونقلی و شهرسازی، بنای خود را توجه به فعال سازی بخش خصوصی و تغییر برخی رویکردهای قدیمی گذشته دانست و خاطرنشان کرد:«برخی از روش هایی که در گذشته برای مدیریت در نظر گرفته می شد، اکنون دیگر منسوخ شده و باید به فکر نوسازی فرایندها و ورود ایده های جدید باشیم.»

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در ادامه افزود:« بخش قابل توجهی از سرمایه کشور می تواند به سوی سرمایه گذاری در پروژه های مختلف حوزه های راه و شهرسازی هدایت شود. اگر ما به بخش خصوصی توجه نشان دهیم و به آنها اعتماد داشته باشیم، جذب سرمایه ها و توسعه زیرساخت ها می تواند با حضور این بخش صورت بگیرد. وزارت خانه راه و شهرسازی باید تصدی گری خود را به حداقل برساند و از حضور بخش خصوصی استقبال کند.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.