وزیر راه و شهرسازی: دنبال از سرگیری مبادلات تجاری با ترکمنستان و ازبکستان هستیم

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست سه جانبه ویدیو کنفرانس بررسی همکاری‌های حمل و نقل و ترانزیت جمهوری اسلامی ایران – ترکمستان- ازبکستان گفت: به دنبال از سرگیری مبادلات تجاری با ترکمنستان و ازبکستان هستیم.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  محمد اسلامی بعد از اتمام نشست سه جانبه کشورهای ایران- ازبکستان و ترکمنستان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای از سرگیری تبادلات تجاری با این کشورها گفت: اکنون بحث جبران مطرح نیست و به دنبال از سرگیری تبادلات جاری هستیم. در این خصوص وزارت بهداشت تمهیداتی در نظر گرفته است که همه آن تمهیدات و پروتکل‌ها را اجرا کرده ایم.

اسلامی افزود: وزارت بهداشت ترکمستان ایده متفاوتی دارد و عنوان کرد تونل‌های ضدعفونی که ما به طول ۱۰ متر ایجاد کرده ایم به ۲۰ متر افزایش یابد. همچنین تفاهم شد تا رانندگان و خدمه قطار تست کرونا انجام داده و گواهی سلامت به همراه داشته باشند که این کارها در حال انجام است و امیدواریم همان طور که توافق کردیم تا ۱۵ روز آینده شاهد اتفاق‌های خوبی در بحث ترانزیت کشور باشیم.

او با اشاره به این که حدود دو ماه است ؛عبور رو مرور کالاهای تجاری به ترکمنستان و نیز کشورهای آسیانه متوقف شده و این برای تجار و شرکت‌های حمل و نقلی آسیب‌های بسیاری در پی دارد، اظهار کرد:از روز اول درگاه‌هایی به منظور ضدعفونی قطارها نصب کردیم اما دولت ترکمستان اصرار داشت که حتما تونل‌های ۲۰ متری احداث شود که این کار را اجرا کردیم و تا ۱۵ روز اینده حمل و نقل جاده ای و ریلی ما با کشور ترکمنستان از سر گرفته می شود. امیداریم با اطمینانی که حاصل شده است بتوانیم  مجددا تجارت را برقرار کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.