وزیر امور خارجه دانمارک وارد هند شد؛ توسعه سرمایه گذاری های دریایی دانمارک در هند

 

لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک در راس یک هیئت تجاری به هند سفر کرد تا مناسبات اقتصادی میان دو کشور را توسعه دهد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، در دیدارهای نخست مسئولان، بر سر یک معاهده جدید دریایی که هدف آن تقویت ارتباطات دریانوردی دو کشور است توافقنامه ای حاصل شده است.

راسموس جارلوف، وزیر دریانوردی دانمارک در این سفر اظهار کرد:« هند به عنوان یک شریک مهم برای دانمارک و کل صنعت دریایی این کشور به شمار می رود. همچنین هند به عنوان کشوری در حال توسعه، در حال بازیابی نقش مهم خود در صنعت دریانوردی جهان است.»

به نظر می رسد که توافقنامه امضاشده میان مسئولان دو کشور بر روی گفت وگو و همکاری بیشتر در زمینه دیجیتالی کردن صنعت دریانوردی، فناوری های حامی محیط زیست، صلاحیت های دریایی و ارتقای کیفیت حمل ونقل متمرکز شده است.

طرفین در حالی این توافقنامه را امضا کردند که ارتباطات دریایی موثری میان آنها وجود دارد. هند در سال 2017 میلادی 8.5 میلیون کرون دانمارک از این کشور واردات داشت و از این جهت، چهارمین بازار دانمارک در جهان به شمار می رود.

آنه استیونسون، رئیس گروه مشاور حمل ونقل دانمارک در این سفر اظهار کرد:« این توافقنامه تجاری و دریایی بدون شک، روابط مثبت میان هند و دانمارک را هم از لحاظ تجاری و هم سیاسی تقویت خواهد کرد. بنابراین ما خوشحالیم که دانمارک با هند می تواند به توسعه روابط دریایی منطقه کمک کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.