ورود اولین محموله تجهیزات بندر چابهار به ارزش ۸ میلیون یورو

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ورود اولین محموله تجهیزات بندر چابهار تا کمتر از دو هفته دیگر خبر داد و گفت: با واردات تجهیزات به ارزش ۸ مییلون یورو قرارداد ۱۰ ساله با اپراتور هندی فعال می‌شود.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی درباره خرید و ورود اولین محموله تجهیزات به بندر چابهار افزود: تجهیزات جدید؛ اواخر ماه جاری وارد بندر شهید بهشتی چابهار می‌شود و ارزش اولین محموله؛ ۸ میلیون یورو است و این تجهیزات در قالب سرمایه‌گذاری شرکت هندی در چابهار است که بر اساس تعهدات انجام می شود.

وی درباره اینکه آیا تجهیزات ارسالی به سایر بنادر منتقل می‌شود، تصریح کرد: تجهیزات جدید به هیچ‌وجه قابل انتقال به سایر بنادر نیست چرا که اپراتور هندی از این تجهیزات برای عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار استفاده خواهد کرد و تجهیزات موجود بندر شهید بهشتی چابهار هم بدلیل افزایش فعالیت‌های این بندر، همچنان در مدار بهره‌برداری خواهند بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای فاز دو بندر شهید بهشتی؛ نیاز به تجهیزات بندری داریم، گفت: تجهیزاتی که قرار است توسط هندی‌ها وارد شود، در فاز یک بندر مورد استفاده قرار خواهد گرفت و تجهیزات موجود به فاز دوم این بندر منتقل خواهند شد.

آقایی تأکید کرد: با ورود اولین محموله تجهیزات بندری از سوی اپراتور هندی؛ قرارداد ۱۰ ساله سرمایه‌گذاری با این اپراتور فعال خواهد شد

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.