وجود 700 کانتینر کالای متروکه در بندر شهید رجایی/ تشریح جزییات خودروهای دپویی در سازمان اموال تملیکی

 

معاون بهره‌برداری و فروش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در چهار ماه اول سال گذشه حدود 13 هزار و 529 پرونده اموال منقول و غیرمنقول تشکیل شده که از این میزان 13 هزار و 78 پرونده تعیین تکلیف شد. همچنین در چهار ماه اول امسال 15 هزار و 473 پرونده تشکیل شد که بالغ بر 16 هزار و 476 پرونده بیش از آنچه تشکیل شده به نتیجه رسید که نسبت به سال گذشته رشد 26 درصدی دارد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایلنا سیدحسین میرمعینی در نشست خبری امروز با بیان اینکه سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تعیین تکلیف کننده اموال بیت المال است، اظهار داشت: طبق قانون در این سازمان مکلف هستیم هر کالایی که به تملک دولت درمی‌آید و حکم قضایی دارد را به صورت انهدام یا فروش به شرط صادرات و یا فروش داخلی تعیین تکلیف کنیم.

وی ادامه داد: هر چند از زمان تاسیس این سازمان و این قانون 30 سال می‌گذرد اما قوانین مرتبط در این زمینه نیاز به اصلاح دارد چراکه شاهد آن بودیم قوانین مرتبط با امور گمرکی و قاچاق کالا بازنگری و اصلاح شدند.

معاون بهره‌برداری و فروش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: تمام کالاهای این سازمان متعلق به صاحبان کالا بوده و حق الناس محسوب می‌شود البته بخشی از آن هم بیت المال است.

وی افزود: پس از برگزاری جلسات با قوه قضاییه معاون دادستانی کل کشور پیگیری درباره پرونده‌های قضایی و متروکه در حوزه این سازمان باعث شد بسیاری از پرونده‌ها تعیین تکلیف شود.

میرمعینی با اشاره به جلسه این سازمان با دادستان‌ها و ریاست وقت قوه قضاییه در اواخر سال گذشته درباره رسوب کانتینرهای کالا در گمرک اظهار داشت: طبق ماده 24 و 33 امور گمرکی اگر کالایی بیش از مهلت قانونی در گمرک بماند گمرک موظف است اظهارنامه متروکه ارائه کند و حاکم شرع آن را تایید و در نهایت سازمان اموال تملیکی این کالا ها را به فروش برساند.

وی تاکید کرد: در حالی که عده‌ای می‌گفتند 11 هزار کانتینر کالای متروکه در گمرک شهید رجایی وجود دارد با بررسی‌های انجام شده ما دریافتیم که تعداد آنها 700 کانتینر است که از این میزان 60 کانتینر تعیین تکلیف شد.

معاون بهره‌برداری و فروش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در چهار ماه اول سال گذشه حدود 13 هزار و 529 پرونده اموال منقول و غیرمنقول تشکیل شده که از این میزان 13 هزار و 78 پرونده تعیین تکلیف شد. همچنین در چهار ماه اول امسال 15 هزار و 473 پرونده تشکیل شد که بالغ بر 16 هزار و 476 پرونده بیش از آنچه تشکیل شده به نتیجه رسید که نسبت به سال گذشته رشد 26 درصدی دارد.

میرمعینی ادامه داد: در بخش اموال منقول برخی از این کالاها به صورت فروش داخلی به شرط صادرات، اعاده، استرداد کالاهای قاچاقی و انهدامی هستند که در چهار ماه اول سال گذشته بیش از 209 میلیارد تومان کالای انهدامی داشتیم که در چهار ماه ابتدای امسال تعداد این پرونده‌ها با روند افزایشی به سه هزار و 526 پرونده و درآمد در این بخش به 700 میلیارد تومان افزایش یافت.

میرمعینی با بیان اینکه در چهار ماه اول سال گذشته حدود 291 میلیارد تومان اموال منقول فروخته شد، افزود: در چهار ماه امسال با رشد 79 درصدی این رقم به 522 میلیارد تومان رسید.

معاون بهره‌برداری و فروش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: تعیین تکلیف پرونده‌های متروکه هم امسال 133 درصد افزایش داشت که نشان از رویکرد و برنامه‌ریزی سازمان برای رسوب کالا دارد.

وی درباره تعیین تکلیف کالاهای قاچاق گفت: در چهار ماهه اول امسال 1280 میلیارد تومان و در مدت مشابه سال گذشته 1400 میلیارد تومان کالا مسترد شد.

میرمعینی با اشاره به بخشنامه عدم فروش سیگار و کالاهای دخانی اظهار داشت: به دستور دادستان تمام سیگاهرها برای انهدام کارسازی می‌شود که در گذشته به شرط صادرات فروخته می‌شد و یا به صورت مذاکره‌ای به برخی سازمان واگذار می‌شد در حال حاضر حتی یک نخ سیگار هم برای فروش داخلی و به شرط صادرات نداریم.

معاون بهره‌برداری و فروش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به خوروهای دپو شده در سازمان اموال تملیلکی تاکید کرد: تعداد‌ خودروهای رسوبی در گمرک و این سازمان که فاقد رای قضایی و زیر 2500 سی سی هستند به 1463 دستگاه می‌رسد که تعیین تکلیف هر چه سریعتر این خودروها را درخواست دادیم.

وی افزود: همچنین 352 خودرو زیر 2500 سی سی دارای رای قطعی هستند و 350 خودروی بالای 2500 سی سی وجود د ارد که مجموع تمام این خودروها به 2200 دستگاه می‌رسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.