وال استریت ژورنال گزارش می دهد؛ زیان 398 میلیون دلاری شرکت کشتیرانی ژاپنی

 

سایت خبری وال استریت ژورنال از ضرر 398 میلیون دلاری شرکت نیپون سوسن کایشا (NYK) در گزارش سالانه آن خبر داد و اعلام کرده که به همین دلیل، مدیرعامل این شرکت تغییر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، این شرکت ژاپنی در حالی مدیر اجرایی خود را تغییر می دهد که با ضرر سالیانه 44 میلیارد ینی مواجه شده است.

تاداکی نایتو، مدیرعامل شرکت ان.وای.کی احتمالا در ماه ژوئن سال جاری میلادی جای خود را به هیتوشی ناگاساوا خواهد داد. ناگاساوا در حال حاضر مدیریت بخش ال.ان.جی این شرکت را عهده دار است. ان.وای.کی در حالی سال 2017 میلادی را به پایان برد که حدود 180 میلیون دلار سوددهی برای سهامدارانش داشت. این شرکت بعدا در شرکت ONE ادغام شد و به همراه دو شرکت دیگر ژاپنی یعنی K Line و همین طور OSK Line  یک شرکت بزرگ سه گانه را تشکیل داد. در حال حاضر شرکت ONE به عنوان رقیبی جدی برای شرکت های فعال در حوزه حمل ونقل کانتینری آسیا و آفریقا به شمار می رود.

شرکت ONE در سال گذشته به دلیل بکارگیری سامانه های مبتنی بر فناوری اطلاعات، با مشکلاتی مواجه شد و نتوانست نیاز مشتریانش را تامین کند. به همین دلیل، بخشی از بازار را از دست داد و نتوانست سوددهی سال گذشته خود را تکرار کند. به همین دلیل، ONE دوباره دست به کار شده تا با ایجاد تغیراتی در ساختار خود، دوباره نقش گذشته اش را به خوبی در بازار کنونی ایفا کند.

این شرکت در بیانیه خود اعلام کرد:« ما به طور جدی نتایج فعالیت این سال ها را رصد کرده ایم. این موضوع باعث شد تا متوجه شویم ضرر عمده فعالیت ما در بخش تجارت خطی بوده است.»

شرکت ONE که در زمینه های حمل ونقل تانکری، جنرال کارگو و حمل ونقل هوایی نیز فعالیت دارد پیش بینی کرده که با اعمال تغییرات اخیر می تواند انتظار سود 26 میلیارد ینی را تا پایان ماه مارس سال 2020 میلادی داشته باشد.

البته این شرکت بزرگ ژاپنی پیش از این اخطار داده بود که احتمالا در سال نخست فعالیت خود، انتظار ضرر 600 میلیون دلاری را خواهد داشت. با این حساب، ضرر 398 میلیون دلاری این شرکت چندان غیرقابل هضم نبوده است.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.