واردات ۲۴۶ هزار تن کالای اساسی از بنادر شمالی

به گزارش سی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان عباسعلی وفائی نژاد مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان واردات ۲۴۶ هزار تن کالای اساسی از بنادر استان، گفت: ۷۰ هزار تن روغن خام خوراکی آفتابگردان و ۱۷۶ هزار تن گندم از ابتدای امسال تاکنون وارد بنادر مازندران شده است.

او افزود: ۵۵ هزار تن روغن و ۱۵۶ هزار تن گندم از طریق ۴۶ کشتی از بندر امیرآباد و ۱۵ هزار تن روغن و ۲۰ هزار تن گندم نیز از طریق ۷ کشتی از بندر نوشهر تاکنون وارد استان شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: این کشتی‌ها به صورت فله از روسیه وارد بندر امیرآباد شده و پس از تخلیه به سمت مراکز ذخیره سازی استان حمل می‌شود.

وفائی نژاد افزود: یک کشتی ۵ هزار تنی حامل روغن خام خوراکی و یک کشتی ۵ هزارتنی حامل گندم نیز وارد لنگرگاه بندر آمیرآباد شده که عملیات تخلیه آن پس از پهلوگیری آغاز می‌شود.

او گفت:گندم و روغن خام مورد نیاز کشور به منظور حفظ ذخایر استراتژیک توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین و وارد می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به مزایای اجرای عملیـات واردات و ذخیره سازی گندم و روغن خام در استان مازندران، افزود: ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در منطقه و فعال سازی کارخانجات و صنایع مرتبط با آن از مزایای این طرح می‌باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.