واردات نفتی ۵۲ درصد کاهش یافت؛ تخلیه و بارگیری ۳۲میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری ۳۲ میلیون تن انواع کالا و کاهش ۵۲ درصدی حجم واردات فرآورده های نفتی در بندر شهید رجایی طی پنج ماه اخیر خبر داد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی، “الله مراد عفیفی پور” مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به آمار پنج ماهه از وضعیت عملیاتی بندر شهید رجایی، اظهار داشت: از آغاز سال جاری تا ابتدای شهریورماه جاری، بیش از ۳۲ میلیون تن انواع کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که ۲۱میلیون و ۴۹۴ و ۵۸۲ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۰ میلیون و ۵۱۲هزار و ۴۸۶ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

وی حجم صادرات غیرنفتی را ۱۴ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۶۲۲ تن و حجم محموله های ترانزیتی اینگونه کالاها را دو میلیون و ۲۱۳هزار و ۳۸۳ تن اعلام کرد و گفت: طی مدت یاد شده، دو میلیون و ۹۸۷هزار و ۲۹۳ تن محموله غیرنفتی وارد این بندر شد.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، طی پنج ماه نخست سال جاری، یک میلیون و ۲۲۷ هزار و ۶۴۴ تن کالای غیرنفتی از این بندر به بنادر دیگر منطقه ترانشیپ و ۱۵هزار و ۸۶۲تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.

 

کاهش ۵۲درصدی واردات نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از آمار عملیات نفتی در بزرگترین بندر تجاری کشور نیز سخن به میان آورد و گفت: طی این دوره زمانی، ۵۹۵هزار و ۴۶۲تن فرآورده نفتی وارد بندر شهید رجایی شد که همسنجی این رقم با مدت مشابه سال گذشته، نشانگر کاهش ۵۲درصدی است.

 

وی حجم صادرات اینگونه فرآورده ها را سه میلیون و ۳۴۲ هزار و ۵۹۷ تن اعلام کرد و اظهار داشت: علاوه براین، ۲۱هزار و ۶۵۱ تن فرآورده نفتی، ترانزیت و شش میلیون و ۵۵۲ هزار تن نیز کابوتاژ شد.

 

دروازه طلایی ایران میزبان ۱۶۰۰ فروند کشتی

عفیفی پور در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یکهزار و ۶۲۷ فروند شناور به دروازه طلایی اقتصاد ایران وارد شد که از این تعداد، یکهزار و ۳۷۳ فروند مربوط به کشتی های دارای تناژ بالای هزار تن بوده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.