هیوندای سرویس آسیا-اروپا را فعال می کند

 

هیوندای از ماه آوریل، به خط قبلی خود یعنی آسیا-اروپا بازمی گردد. این شرکت سراغ کشتی های سایز پانامکس 4700 TEU خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز و به نقل از سایت آلفالاینر، اگر چه هنوز حرکت در خطوط آسیا-اروپا قطعی نشده است، اما طی 10 هفته آینده سرویس های جدید به بوسان، شانگهای، نینگبو، کائوسیونگ، یانتین، سنگاپور، کلمبو، روتردام، هامبورگ، فلیکستو، سنگاپور، هنگ کنگ و بوسان فعال خواهد شد. به نظر می رسد اولین حرکت کشتی ها در این خط نیز از ماه آوریل از بوسان کره جنوبی با کشتی 4728 TEU  برنامه ریزی شده است.

اگرچه استفاده از کشتی های کانتینری کوچک تر، هزینه ها را نسبت به کشتی های عظیم الجثه افزایش می دهد، اما با این شیوه می توان سریع ترین ارتباط را میان بندر بوسان کره جنوبی و بندر روتردام هلند برقرار کرد.

البته مسئولان هیوندای درباره اینکه به خاطر این سرعت نقل وانتقال، مبلغ کرایه ها نیز افزایش خواهد یافت اظهار نکردند. اما این شرکت کشتیرانی یک سرویس معمول و دائمی برای لاینرهای سریع خود دارد که نرخ های آن نسبت به دیگر سرویس ها بین 10 تا 20 درصد گران تر است. این سرویس در ماه ژانویه توانسته 10 هزار TEU  کانتینر را به سواحل غربی آمریکا بفرستد.

به نظر می رسد، ورود واقعی هیوندای به خط آسیا-اروپا از سال 2020 میلادی آغاز شود. یعنی زمانی که حداقل 12 فروند کشتی 23 هزار TEU در این خط وجود داشته باشد. در برنامه کنونی نیز انتظار می رود، 2 درصد به ناوگان خطوط آسیا-اروپا افزوده شود. میانگین ظرفیت هفته نیز با 9.6 درصد افزایش از 257 هزار TEU در سه ماهه سوم 2017 میلادی به 282 هزار TEU در سه ماهه دوم 2018 خواهد رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.