هشت میلیون و ۲۸۴ هزار تن فعالیت در بندرنفتی خلیج‌فارس ثبت شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، میزان فعالیت‌ در بندر نفتی خلیج‌فارس در سه ماهه نخست امسال را حدود هشت میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۱۸ تن اعلام کرد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در سه‌ماهه امسال عملکرد این بندرگاه نفتی در بخش بنزین یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۴۴۷ تن و در حوزه بانکرینگ(سوخت‌رسانی به کشتی‌ها) را ۱۲۵ هزار و ۸۳۹ تن بوده است.

 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ادامه داد: در این مدت تعداد کل شناورهای پهلو داده شده در این بندر نفتی ۳۴۷ فروند بوده که از این میزان ۳۳ فروند شناور در حوزه بانکرینگ، ۳۴ فروند شناور در حوزه حمل بنزین و بقیه دیگر شناورهای حمل فرآورده های نفتی بوده است.

 

بندر نفتی خلیج فارس به عنوان زون نفتی منطقه وی‍ژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۲ پست اسکله به عنوان مهم‌ترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی نقش مهمی در توسعه صادرات فرآورده‌های نفتی دارد.

 

سالانه ۵۰هزار کشتی از تنگه هرمز عبور می‌کند که ظرفیت بزرگی برای بانکرینگ در بندر خلیج‌فارس ایجاد می‌کند و با سوخت‌رسانی به کشتی‌های خارجی می‌توان تجارتی پرسود را عاید کشور کرد.

 

سوخت‌رسانی به کشتی‌ها و شناورهای کوچک و بزرگ در دریا و یا اسکله را بانکرینگ می‌گویند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.