نهایی شدن قرارداد ساخت ۴۰ فروند شناور عملیاتی؛ بنادر همچنان ملزم به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی هستند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه« پروژه های اجرایی در بنادر نباید حتی یک روز هم تاخیر داشته باشد»، گفت: به رغم محدودیت های متعدد در سال جاری و تاثیر آن بر اقتصاد و تجارت بین المللی پروژه های اجرایی در بنادر نباید از برنامه زمان بندی خود خارج شوند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در اولین جلسه شورای مدیران این سازمان به صورت ویدئو کنفرانس، از « انجام فرآیند ترک تشریفات قرارداد ساخت ۴۰ فروند شناور عملیاتی بنادر در سازمان برنامه و بودجه» خبر داد و گفت: در سال جدید و در حوزه تجهیزات، با نهایی سازی فرایند قرارداد ساخت ۴۰ فروند شناور عملیاتی بنادر از مجموع ۸۳ فروند شناور مورد نیاز، و برنامه ریزی برای ۴۳ فروند باقی مانده، گام بزرگی در راستای نوسازی تجهیزات و ناوگان سازمان بنادر و دریانوردی برداشته می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، نهادینه سازی و اجرایی سازی فرهنگ مهندسی ارزش را یکی از اولویت های سازمان بنادر برشمرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی که این سازمان و حتی کشور، با محدودیت منابع مواجه است، مهندسی ارزش کمک می کند تا پروژه ها با رویکرد مناسب تر به لحاظ کیفی و صرفه جویی در هزینه ها، اجرایی و عملیاتی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان اش با اشاره به تداوم محدویت های ناشی از بیماری کرونا، گفت: همچنان همه بخش ها در سازمان ملزم¬اند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در دستورکار جدی خودشان قرار دهند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به « اجرایی شدن شیوه نامه نظارت بر قراردادها»، خاطرنشان کرد: گزارش بازرس مدیرعامل از یکی از بنادر در خصوص اجرایی شدن این شیوه نامه مطلوب نیست و لازم است مدیران کل بنادر در باره اجرایی شدن شیوه نامه نظارت بر قراردادها و دقت در محتوای این شیوه نامه، ورود جدی داشته باشند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: مشکلات بنادر نباید به هیچ وجه مورد غفلت قرار گیرد و باید به سرعت در ستاد تعیین تکلیف شود.

راستاد یکی از چالش ها در بنادر را عدم اقدام به موقع در خصوص اتمام قراردادها و انعقاد قرارداد های جدید برای انتخاب پیمانکاران، مشاوران، اپراتورها و سرمایه گذاران برشمرد و تاکید کرد: بنادر باید ۷ ماه پیش از خاتمه قراردادها، اقدامات لازم را انجام دهند تا شاهد خلاء و تاخیر در انعقاد قرارداد جدید

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.