نخستین جلسه کمیته حمل‌و‌نقل، لجستیک و امور گمرکی اتاق تهران:اجماع صاحبان صنعت حمل‌و‌نقل برای ورود به دوره توسعه

نخستین نشست کمیته حمل‌و‌نقل، لجستیک و امور گمرکی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با حضور رییس و دبیرکل اتاق تهران، برخی از اعضای هیات رییسه انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی ایران، دبیر این انجمن و تعدادی از صاحب‌نظران این حوزه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در حالی کمیته حمل‌و‌نقل، لجستیک و امور کمرگی اتاق تهران به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد که اعضای این کمیته در نخستین جلسه، در خصوص چگونگی مشارکت بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل کشور از بخش‌خصوصی و دولتی در این کمیته به بحث و گفت‌و‌گو پرداختند.

رییس اتاق تهران در این جلسه، با اشاره به نقش اثرگذار بخش حمل‌و‌نقل در توسعه کسب‌و‌کار و اقتصاد کشور، بر شناسایی موانع و مشکلات این بخش تاکید کرد.

مسعود خوانساری در عین حال، به توان و ظرفیت بالای اتاق تهران برای بررسی مشکلات و چالش‌های حوزه حمل‌و‌نقل کشور و ارائه راهکارها برای حل مشکلات این حوزه اشاره کرد و افزود: طی سال‌های گذشته، مطالبه‌گری بخش‌خصوصی از دولت و حاکمیت افزایش یافته و اتاق بازرگانی به عنوان نهادی مطالبه‌گر، تلاش کرده است خواسته‌های فعالان اقتصادی را پس از اجماع نظرات صاحبان بنگاه‌ها با دولت در میان گذاشته و نتایجی را به نفع بهبود فضای کسب‌و‌کار کشور کسب کند.

رییس اتاق تهران در این رابطه به صدور چند مصوبه و دستورالعمل از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رییس‌جمهوری اشاره کرد و گفت: اتاق تهران پس از جمع‌بندی مهم‌ترین مشکلات فضای کسب‌و‌کار کشور، طی نامه‌ای به رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این مشکلات را بازگو کرد که این اقدام منجر به صدور فرامین ده‌گانه از سوی این ستاد برای رفع موانع موجود بر سر راه بنگاه‌های اقتصادی شد.

در ادامه این نشست، نمایندگان تشکل‌های صنفی حوزه حمل‌و‌نقل کشور موضوعاتی در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده، چالش‌های گمرکی، نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقلی کشور، فعالیت‌های بندری و دریایی مطرح کردند که مقرر شد این موضوعات در زیرگروه‌های تخصصی کمیته حمل‌‌و‌نقل، لجستیک و امور گمرکی اتاق تهران و با حضور نمایندگانی از بخش‌خصوصی و دولتی حوزه حمل نقل، مورد بررسی قرار گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.