نایب رئیس مجلس: توجه به صنایع دریایی، کشور را در مسیر توسعه قرار می دهد

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه به دریا و صنایع مرتبط با آن نکته‌ای مثبت برای برون‌رفت از مشکلات کشور است، گفت: عده‌ای که در واردات منافع دارند، در مقابل تولید داخلی می‌ایستند.

به گزارش  سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری مارین نیوز، نایب رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ،3 دی) ضمن بازدید از نمایشگاه توانمدیهای صنایع دریایی در مجلس، گفت: دستاوردهای قابل توجه در صنعت دریایی کشور با تلاش عزیزان محقق شده است و از همین رو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای  اسلامی نیز چندین بار از توانمندی های صنایع دریایی بازدید بعمل آوردند که این امر نشان می‌دهد مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه‌ای به صنایع دریایی دارد.

مسعود پزشکیان با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر اهمیت صنعت دریایی توجه دارد، تصریح کرد: صنایع دریایی و در حقیقت بستری که در دریا وجود دارد، بستر بسیار باز و بزرگی است که می تواند برای کشور یک امتیاز بسیار بزرگ تلقی شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهایی که به دریا دسترسی ندارند، بسیار تلاش می کنند که یک آبراهه ای داشته باشند که بتوانند از طریق دریا حمل ونقل خودشان را انجام دهند و براساس اطلاعات موجود بیش از 90 درصد حمل و نقل در دنیا از طریق دریا انجام می گیرد و این عدد بسیار بزرگ است.

وی ادامه داد: موقعیت سوق الجیشی ایران هم برای خودمان و هم برای کشورهایی که می توانیم مسیر مناسبی برای آنها به شمار آییم، بسیار ارزشمند است زیرا می توان از مسیر دریایی دستاوردهای بسیار مناسبی را کسب کرد.

نماینده مردم تبریر در مجلس تصریح کرد: نگاه به دریا و وضعیت سوق الجیشی ما می تواند نکته مثبتی برای برون رفت از مشکلاتی باشد که در کشور با آن روبرو هستیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مدیران صنایع دریایی گله و صحبتی داشتند که چرا توانمندی‌های ما در حوزه صنایع دریایی نادیده گرفته می شود و ما همچنان شاهد حضور ورود بی رویه شناورهای خارجی هستیم به ویژه اینکه مجلس مصوبه‌ای برای ممنوعیت واردات کالاهایی که مشابه داخلی آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: آن چیزی که مشخص است این است که کمیسیون صنایع به جد پیگیر هستند که این اشکال وجود دارد زیرا عده ای در واردات منافع دارند و شاید تولید برای آنها آن منفعت را نداشته باشد و در مقابل آن می ایستند؛ ما مسئولیم که آن را پیگیری کنیم و تلاش کنیم که این اتفاق نیافتد و انشاالله این عزم واراده در کمیسیون وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تقویت شورای عالی صنایع دریایی، اظهار کرد: کارگروهی در کمیسیون صنایع این مسئله را پیگیری می کند و امیدواریم آنچه به نفع کشور و عدم وابستگی است اتفاق افتد.

گفتنی است، در این بازدید تنی از چند نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله سید مهدی مقدسی، علی وقف چی، محمد آشوری تازیانی، عزیز اکبریان نایب رییس مجلس شورای اسلامی، مسعود پزشکیان را همراهی کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.