ناوگروه جنگی انگلیس عازم کره جنوبی می‌شود

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، بزرگترین ناو گروه جنگی انگلیس نیمه دوم سال جاری میلادی عازم کره جنوبی می‌شود و در بندر بوسان لنگر می‌اندازد.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی روز سه شنبه با اعلام این مطلب افزود: سئول با هدف تقویت همکاری دفاعی دوجانبه و مبادلات دوستانه درخواست انگلیس برای حضور ناو هواپیمابر کوئین الیزابت (HMS Queen Elizabeth) برای پهلوگیری در بندر بوسان را پذیرفته است.

به گفته وزارت دفاع انگلیس، این ناو هواپیمابر با همراهی چندین ناو جنگی و جت نظامی، ماه آینده سفر به کره جنوبی، هند، ژاپن و سنگاپور را آغاز می کند.

یونهاپ اضافه می‌کند: این سفر در حالی صورت می گیرد که کره جنوبی تلاش می کند یک ناو هواپیمابر سبک کلاس ۳۰ هزار تنی با فناوری های خاص خود را تا سال ۲۰۳۳ ایمن سازی کند.

رسانه های انگلیس پیش از این گفته بودند دولت های کره جنوبی و انگلیس مذاکرات غیررسمی در مورد همکاری فناوری برای این پروژه را آغاز کرده اند، هرچند سئول این گزارش را تکذیب کرد.

بو سیونگ چان سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی، امروز سه شنبه در یک جلسه مطبوعاتی گفت: امکان همکاری از جمله تبادل دانش، مانند تجربه کار انگلیس در زمینه ناوها وجود دارد.

حضور ناو هواپیمابر انگلیس در بنادر کره جنوبی سومین سفر ناوهای هواپیمابر انگلیس به این کشور است. انگلیس پیش از این ناوهای هواپیمابر سبک را در سال های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۷ به بوسان فرستاده بود.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد: دو کشور درباره برنامه های فعالیت مفصل برای تبادل و همکاری با دستورالعمل های دقیق ضد ویروس بحث خواهند کرد.

گزارش می افزاید: دو فروند ناوشکن، دو فروند ناوچه ضد زیردریایی و یک فروند زیردریایی نیز ناو انگلیسی را همراهی خواهند کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.