مکنده ۶۰۰ تنی غلات در بندر شهید رجایی به چرخه عملیات بازگشت

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تعمیرات مکنده غلات ۶۰۰ تن بر ساعت در بندر شهید رجایی به همت متخصصان و قطعه سازان داخلی و بازگشت این تجهیز استراتژیک به چرخه عملیات تخلیه کالاهای اساسی در سریع ترین زمان ممکن با موفقیت انجام شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا ، علیرضا محمدی کرجی ران روز یک شنبه در تشریح جزئیات این مکنده اظهارداشت: درپی خرابی مکنده نایرو ۶۰۰ تن بر ساعت در حین تخلیه محموله ذرت از کشتی، به دلیل وجود اشیاء نامتعارف فلزی در انبار کشتی و بروز آسیب شدید به دستگاه ، متخصصان داخلی تلاش خود را برای انجام عملیات تعمیرات، طبق استاندارد های جهانی آغاز کردند.
وی افزود: قطعه آسیب دیده (روتاری ایر لاک) در سریع ترین زمان، از روی دستگاه باز و به تعمیرگاه تجهیزات خشکی بندر شهید رجایی انتقال یافت. پس از جداسازی بخش های مختلف روتاری ایرلاک و عیب یابی آن، اقدام به خروج قطعات معیوب نموده و کلیه قطعات مورد نیاز ظرف ۲۴ ساعت با بهترین کیفیت ساخته شده به دست متخصصان داخلی ، خریداری شد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی گفت: پس از انجام تعمیرات روی روتاری ایرلاک شامل جداسازی کامل، انجام فعالیت های تراشکاری، تعویض بیرینگ ها، کاسه نمدها و نصب و تنظیمات بسیار دقیق با تلاش مضاعف پرسنل تعمیرگاه، آماده‌سازی روتاری ایرلاک زودتر از موعد مقرر به انجام رسید.
به گفته محمدی کرجی ران، با انجام تعمیرات مکنده غلات و رفع موانع اتصال آن به سیستم برق ۲۰ کیلو ولت برای بهره وری هرچه بهتر، این دستگاه استراتژیک پس از گذشت کمتر از ۱۰ روز دوباره وارد چرخه بهره‌برداری شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به توانمندی های فنی متخصصان بندر شهید رجایی برای خودکفایی در تعمیرات مربوط به تجهیزات استراتژیک بندری، گفت: تا پیش از این برای تعمیرات این گونه مکنده ها نیاز به تامین قطعه از خارج و حضور متخصصان شرکت سازنده آن بود که علاوه بر صرف هزینه های بسیار، خروج ارز از کشور را در پی داشت و همچنین تعمیرات آن نیازمند مدت زمان طولانی بود که موجب وقفه قابل توجهی در عملیات تخلیه کالاهای اساسی می شد.
وی تصریح کرد: مکنده نایرو ۶۰۰ تن بر ساعت هم اکنون در اسکله شماره ۱۳ بندر شهید رجایی برای تخلیه کالای اساسی از جمله کشتی های حامل غلات مستقر و درحال خدمات رسانی است.
محمدی کرجی ران، دارابودن قدرت مانور بالا، تسریع در عملیات و جلوگیری از وقفه های عملیاتی به دلیل داشتن سیستم های کنترل پیشرفته با سرعت تخلیه ۶۰۰ تن بر ساعت، استفاده از نیروی محرکه برق و دیزل که استفاده از تجهیز را در شرایط مختلف امکان‌پذیر می سازد، چرخ لاستیکی بودن تجهیز که امکان جابجایی دستگاه در محوطه را ایجاد می کند و همچنین برخورداری از سه دریچه تخلیه مجزا و بارگیری به سه شکل (کامیون، سایت ذخیره‌سازی با نوار نقاله و ماشین الات ریلی) را از قابلیت های این مکنده عنوان کرد که هم اکنون تعمیر و نگهداری این ابر سازه به دست توانمند متخصصان داخلی انجام می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.